دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سالگرد انتصاب انقلابی (16) / مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

دکتر ولایتی نخبه و برنده جایزه علامه طباطبایی است/ انتصاب برترین دانشمندان کشور در دانشگاه آزاد

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: دانشمندان برتر کشور، کسانی سال‌ها مسئولیت بهترین و بزرگترین دانشگاه‌های ایران را بر عهده داشتند، در قالب یک تیم منسجم و هماهنگ و یکپارچه در دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از افتخارات خوب کشور ما است، گرد هم آمده‌اند.
کد خبر : 253247

پرویز کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درخصوص انتصاب دکتر ولایتی به ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی و تحولات یک‌سال اخیر این دانشگاه اظهار داشت: دکتر ولایتی بیش از آنکه در کشور ما به عنوان یک فرد سیاست‌مدار و دولت‌مرد شناخته می‌شوند، یک نیروی علمی و دانشگاهی هستند. ایشان یکی از نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هم هست، چراکه ایشان برگزیده جایزه علامه طباطبایی است. جایزه علامه طی یک داوری و بررسی علمی از سوی اساتید و نخبگان دانشگاهی هر سال به نخبگان کشور اعطا می‌شود، دکتر ولایتی یکی از برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی در حوزه علم و فناوری است.


دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: دکتر ولایتی البته با توجه به سن و سال‌شان از روحیه جوان و شادابی هم برخوردار هستند و در کنار فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خودشان اتقان نظری نسبت به موضعات علم و فناوری دارند.


دکتر رهبر سال‌ها در وجهه علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور خوب عمل کردند


وی اضافه کرد: مسئولیت اخیری که طی سال گذشته بر عهده گرفتند و آن ریاست هیات موسس دانشگاه معظم آزاد اسلامی است کار ویژه‌ای بوده و انصافا در این یک‌سال اثبات کردند که وقت‌گذاری ویژه‌ای برای توسعه کیفی و جلوگیری از افت رشد کمی دانشگاه دارند.


کرمی خاطرنشان کرد: در واقع اعتماد مجدد رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به واسطه جایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی قبلی دکتر ولایتی شامل حال ایشان شد، حکم رهبری برای استمرار حرکت دانشگاه که باید یاد کنیم از نقش ویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جناب دکتر ولایتی سپرده شد. ایشان با انتصاباتی که در حوزه‌های مختلف داشتند نشان دادند که افراد موجه و شایسته‌ای را بر مبنای شایسته‌سالاری برای این دانشگاه در نظر گرفتند و مسئولیت را به این افراد سپردند.


مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: در راس انتصابات ایشان، به ریاست دانشگاه می‌توان اشاره کرد، دکتر رهبر سال‌ها در وجهه علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خوب ظاهر شدند و خوب عمل کردند. سال‌ها رئیس دانشگاه بزرگ، معتبر و بین‌المللی دانشگاه تهران بودند و الان در منصب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.


ورود دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع دانشگاه مسئله‌محور


وی ادامه داد: همینطور روسای سابق دانشگاه‌های بزرگ کشور که به دعوت دکتر ولایتی مسئولیت‌های خطیری را در جای جای دانشگاه آزاد اسلامی بر عهده گرفتند. دکتر رهایی، دکتر رنجبر، دکتر طهرانچی، دکتر پورعباس که از دانشمندان برتر کشور ما هستند و سال‌ها مسئولیت بهترین و بزرگترین دانشگاه‌های ایران را بر عهده داشتند و در قالب یک تیم منسجم و هماهنگ و یکپارچه در دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از افتخارات خوب کشور ما است، گرد هم آمده‌اند.


کرمی اظهار کرد: طبق اطلاعی که دارم چه در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و چه در بنیاد ملی نخبگان، جلسات خیلی خوبی میان دکتر ولایتی، دکتر رهبر و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بوده که این حرکت خوبی که در کشور در حوزه علم وفناوری طی این سال‌ها شروع شده، با کمک دانشگاه آزاد اسلامی استمرار پیدا کند و آن توجه به نقش نسل چهارم یا سوم دانشگاه‌ها است که باید به موضوع بهره‌گیری بیشتر از علم و فناوری و توجه به زیست‌بوم کارآفرینی دانش‌بنیان باشد.


مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اضافه کرد: حرکت به سوی دانشگاه مسئله‌محور و نسل سوم از ماموریت‌های اصلی دانشگاه‌های ما است که دانشگاه آزاد اسلامی خوب در این زمینه ورود کرده است. تا جایی که من اطلاع دارم اصلاحات و فعالیت‌هایی که در زمینه بهینه مصرف‌کردن استعدادها و امکانات دانشگاه مدنظر این تیم منسجم است حرکت خوبی داشته است، توجه به موضوع کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به نقش پارک‌های علم و فناوری، توجه به موضوع نوآوری و فناوری جزو توافق‌نامه‌هایی بوده است که بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برقرار شده است.


توجه ویژه‌ دکتر ولایتی به مسائل فرهنگی


دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: مجموعه جلساتی که برگزار شده همه نمایشگر این است که حرکتی که دانشگاه شروع کرده است که برای بهترشدن مسائل و استفاده خوب از این ظرفیت و پتانسیل دانشگاه، اقتصاد دانش‌بنیان و انشاء‌الله اقتصاد مقاومتی است، یک حرکت روبه رشد و رو به روشنی است.


وی درباره تحولات و تاکیدات دکتر ولایتی در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز تاکید کرد: یکی از آسیب‌هایی که همیشه در جامعه دانشگاهی ما علامت سوال بود و یا موضوعاتی در آن مطرح می‌شد موضوع توجه کردن به مسائل فرهنگی و اثرات فرهنگی که دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه گستردگی، وسعت، کیفیت و کمیت مسائل خود در جامعه ایران و ایران اسلامی می‌گذارد، بوده است و احساس من این است که دکتر ولایتی با توجه به پیشینه خود روی این موضوع توجه ویژه و همینطور وقت ویژه‌ای را گذاشته‌اند و مشخص است که یک پروژه و یک تیم خوب هم روی این موضوعات کار می‌کند. این توجه موردنیاز بوده و مورد لزوم بوده تا دانشگاه آزاد اسلامی همانطور که از عنوان خوب و شایسته‌اش پیداست به سمت یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و نمایشگر جامعه اسلامی پیش برود، دانشگاهی که در آن علم و فناوری در صدر است و دارندگان این موضع را قدر می‌دانند و بر صدر می‌نشانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته