دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1396 - 08:45
سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش:

شوراهای آموزش و پرورش صرفا دغدغه درآمدزایی ندارند/ مسئولیت 17 دستگاه در برابر آموزش و پرورش

سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شوراها صرفا دغدغه درآمدزایی ندارند، بیان کرد: شورای آموزش و پرورش در حوزه آموزشی، پرورشی، اداری و پژوهشی نیز مصوبات بسیاری داشته‌است.
کد خبر : 253241

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رسول پاپایی، سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با توجه به هفته شوراها در استودیو الفبا گفت: نگاه بیرونی به شورای آموزش و پرورش بدین‌صورت است که شورا صرفا برای مسائل مالی و درآمدزایی تلاش می‌کند، اما این در حالی است که نظارت، برنامه‌ریزی و اجرای مصوبات شوراها از جمله وظایف اصلی شورای آموزش و پرورش است.


وی با تاکید بر اینکه شوراهای آموزش و پرورش صرفا به دنبال درآمدزایی نیست، خاطرنشان کرد: 21‌درصد مصوبات شوراها در حوزه پرورشی، ‌23‌درصد در حوزه آموزشی، 13‌درصد در حوزه عمرانی، 26 درصد در حوزه رفاهی- خدماتی- عمرانی بوده است. بنابراین این آمار نشان می‌دهد شورای آموزش و پرورش در حوزه آموزشی و پرورشی نیز مصوباتی داشته است.


پاپایی با توجه به تخطی برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول در قبال آموزش و پرورش از جمله شهرداری‌ها، بیان کرد: وجود قانون ضروری است،‌ اما این مساله کافی نیست بلکه باید آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی قانون نیز تصویب شود. زمانی که بنده و آقای زینی‌وند زمانی که مسئولیت را پذیرفتیم، آسیب‌شناسی از قوانین شورای آموزش و پرورش با همکاری اساتید انجام دادیم که نتایج نشان داد دستورالعمل اجرایی برای برخی از موارد قانونی تعیین نشده است که ما تدوین این دستورالعمل‌ها را در اولویت کاری خود قرار دادیم.


وی افزود: موافق هستیم که آموزش و پرورش نتوانسته در جذب همکاری افکار عمومی و مخاطبان اختصاصی و مدیران سیاسی موفق عمل نکرده و این ضعفی است که آقای زینی‌وند به رفع آن تاکید داشته است.


سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 17 دستگاه و وزارتخانه در برابر وزارت آموزش و پرورش مسئول هستند، بیان کرد: طی 20 سال اخیر برخی از وزارتخانه‌ها هیچ توجهی به قانون شورای آموزش و پرورش نداشتند. حتی در مواردی مشاهده شده که آنها این قوانین را مطالعه نیز نکرده‌اند که ما در تلاش هستیم با تصویب قوانین، در تدوین دستورالعمل و تشکیل کارگروه‌ها بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.


پاپایی یادآور شد: یکی از مشکلات شورای آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی است تا بتواند افکار عمومی و مخاطبان خاص را برای افزایش مشارکت جلب کند که در این راستا با سازمان فرهنگی – هنری شهرداری مذاکراتی انجام شد.


حرف صالحی امیری روی زمین ماند


وی افزود: ما در هفته شورای آموزش و پرورش (24 تا 30 دی‌ماه) امسال تلاش کردیم از طریق سازمان فرهنگی – هنری شهرداری بتوانیم فرهنگ‌سازی را افزایش دهیم تا عموم جامعه و مخاطبان ما از فواید قوانین شورای آموزش و پرورش مطلع شوند و همکاری لازم را داشته باشند که نامه‌نگاری‌های بسیاری صورت گرفت و درنهایت به ما گفته شد که جناب آقای صالحی امیری موافقت کردند که در بحث فرهنگ‌سازی مشارکت داشته باشند. به همین دلیل تیزرهای تبلیغاتی، جملات، بروشورها و... را در این خصوص از ما تحویل گرفتند اما در نهایت ما در هفته گذشته از سوی شهرداری شاهد هیچ‌گونه تبلیغی در این حوزه نبوده‌ایم.


سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: متاسفانه این در حالی است که در سطح شهر و روی اتوبوس‌ها ما شاهد تبلیغات تجاری و مواد غذایی مضر هستیم.


پاپایی با تاکید بر اینکه اگر تمام سازمان‌های مسئول به وظایف خود در قبال قوانین شورای آموزش و پرورش عمل کنند، وزارت آموزش و پرورش دچار هیچ‌گونه مشکلی نخواهد بود، یادآور شد: خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم مشارکت برخی از وزارتخانه‌ها و تعدادی از سازمان‌های شهرداری را جلب کنیم، اما باید تلاش‌های خود را گسترش دهیم و افکار عمومی را نیز در این خصوص آگاه سازیم.


سرپرست امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اخیرا سه آیین‌نامه برای اجرای قوانین شورای آموزش و پرورش تصویب شده که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: ابلاغ این آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها منجر می‌شود تا مدیران اداره‌های آموزش و پرورش استان‌ها نیز بتوانند برای اجرای صحیح قانون گام بردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته