دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1396 - 14:09
سالگرد انتصاب انقلابی (8)/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

فعالیت دانشگاه آزاد در کشورهای منطقه باعث صدور تفکرات انقلاب اسلامی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر این باور است که فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در ماه‌های گذشته می‌تواند در صدور تفکرات انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار باشد.
کد خبر : 253030

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر درباره انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مقام معظم رهبری به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: متاسفانه در یکسال گذشته اتفاقاتی علیه دانشگاه آزاد اسلامی به وقوع پیوست که اصلا قابل دفاع نبود، مانند حذف برخی از مجوزهای آموزشی و مشکلات متعددی که نشان می‌داد جریانی در جهت تضعیف مدیریت جدید و مسئولان جدید پیش می‌رود. با این وجود دانشگاه آزاد توانسته کار خوبی را ارائه و جایگاه خودش را حفظ کند.


دانشگاه آزاد روند رو به رشدی در پیش گرفته است


وی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان قطب آموزشی کشور با مدیریت غیرسیاسی و با نگاه آموزشی و توسعه کیفیت، روند روبه‌رشدی را در آموزش و پژوهش در کشور در پیش گرفته و توانسته است اقدامات خوبی انجام دهد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوب دیگری از این دانشگاه در کشور و بین‌الملل باشیم.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تحولات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر ولایتی ادامه داد: دانشگاه مرکز بسیار حساسی است چرا که قشر جوان و اساتید در این محیط حضور دارند. دانشگاه آزاد به عنوان مجموعه‌ای دانشگاهی در حوزه فرهنگی توانسته قدم‌های خوبی بردارد. به نظر من نمره خوب و قابل قبولی دارد. ممکن است گلایه‌هایی باشد اما حساسیت مسئولان دانشگاه باید روی مسائل فرهنگی ادامه داشته باشند و از ناهنجاری‌هایی که در دوره گذشته شاهد آن بودیم جلوگیری شود، ناهنجاری‌هایی که والدین را بسیار نگران می‌کرد، در جمع‌بندی می‌توان گفت که روند کار رو به رشد و اصلاح است.


پژمانفر همچنین درباره وجهه بین‌المللی دکتر ولایتی و تاسیس واحدهای بین‌المللی در منطقه گفت: آقای ولایتی شخصیتی است که توانمندی و تاثیرگذاری بالایی دارد، از شخصیت‌هایی است هم در مسئولیت‌های سابق و هم در مسئولیت فعلی به عنوان مشاور مقام معظم رهبری خیلی از کشورها او را می‌شناسند و با توجه به انتصابی که از ناحیه‌ رهبری دارند نگاه خوبی به ایشان دارند به نظرم این جنبه مغتنمی است و باید به آن توجه داشت.


وی اضافه کرد: همچینین رفت‌وآمدهای و فعالیت‌های ایشان و حضور برخی از کشورها و آمادگی آنها برای تاسیس واحد و انجام کارهای آموزشی مشترک، مسائل ساده‌ای نیست و نمی‌تواند به راحتی از کنار آنها گذشت. انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای منطقه می‌تواند در صدور تفکرات انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار باشد و در نهایت به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران تمام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته