دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ناجی پرتغالی استقلال؛ نه خیلی خوب نه خیلی بد

یازالده گومز پینتو مهاجم پرتغالی 29 ساله‌ پرتغالی در حالی امروز برای دادن تست در تیم استقلال به ایران آمده‌است که آمار‌‌ها نشان می دهد که وی فاصله زیادی با مهاجمان فعلی استقلال ندارد و بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره در گلزنی موفق بوده است.
کد خبر : 253007

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال از ابتدای فصل در گلزنی مشکل داشت و عدم گلزنی مهاجمان این تیم باعث شده تا آبی‌پوشان تا الان که هفته بیستم لیگ برتر را پشت‌سر گذرانده‌ایم تنها 19 بار دروازه رقبای خود در لیگ برتر را باز کرده باشند. پس از آمدن وینفرد شفر این مربی آلمانی که متوجه شد تیمش مهاجم شش دانگی ندارد تا بتواند مشکل گلزنی آبی‌پوشان را حل کند به دنبال این بود تا مهاجمی را به تیمش بیاورد تا در گلزنی راهگشای تیمش باشد.


وی ابتدا سلیمان کولیبالی و بعد کریستین بکامنگا را را به باشگاه پیشنهاد داد که این دو مهاجم در همان مذاکرات اولیه با باشگاه استقلال به توافق نرسیدند و ورودشان به ایران منتفی شد تا باشگاه استقلال با یازالده گومز پینتو مهاجم پرتغالی وارد مذاکره شود.


یازالده گومز پینتو مهاجم پرتغالی 29 ساله‌ پس از توافقات اولیه که با باشگاه استقلال داشت امروز ، به ایران آمد. پینتو متولد گینه بیسائو است ولی ترجیح داده تا شانس حضورش را در تیم ملی پرتغال امتحان کند ولی تنها در تیم‌های زیر 20 و 21 سال پرتغال بازی کرده است. او در باشگاه‌های وارزیم، براگا، ریوآوه و ژیل‌ویسنته حضور داشته است و در حال حاضر هم پس از جدایی از ژیل‌ویسنته به ریوآوه بازگشته است.




نکته مهم در خصوص پینتو این است که او سیر نزولی را در دوران فوتبال خود طی کرده و پس از آنکه نتوانست در تیم اول براگا باقی بماند به تیم دوم این باشگاه رفت و از آنجا هم به صورت قرضی به تیم‌های دیگر پیوست. وی آمار ضعیفی در گلزنی داشته و برای همین هم نتوانست تبدیل به مهاجم بزرگی در فوتبال پرتغال شود. اینکه شفر چه دلیلی داشته که تصمیم گرفته این مهاجم را به ایران بیاورد مشخص نیست اما آنچه از آمار این بازیکن نتیجه می‌شود گرفت این است فاصله نه‌چندان زیاد او با مهاجمان گل نزن فعلی استقلال است.


قد گومز 183 سانتی متر است و پای تخصصی او راست است. با توجه به وزن گومز که 81 کیلوگرم است، به نظر می رسد او در زمره بازیکنان چابک قرار نمی‌گیرد. چرا که به عنوان مثال علی علیپور با قدی 181 سانتی‌متری وزنی حدود 76 کیلوگرم دارد و همین عامل نیز باعث سرعت و چابکی این بازیکن شده است.



البته بررسی اجمالی آمار جدول بالا نشان می‌دهد او بیشتر از اینکه بازیکن فیکس تیم‌هایش باشد، بازیکن نیمکت‌نشینی بوده که در نیمه دوم به میدان رفته و اینکه از کارت‌های زرد و قرمز و مشخص است که او ذاتاً بازیکن خشنی نیست. شاید بتوان گفت فصل 2013-2014 بهترین فصل فوتبالی یازالده بوده است چرا که یک ذخیره طلایی عالی محسوب می‌شده است چرا که تنها در 94 دقیقه بازی توانسته 8 گل به ثمر برساند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته