دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واکنش فدراسیون فوتبال به دخالت استاندار اصفهان در امور باشگاه سپاهان؛

همه چیز به «ساکت» ختم شد

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد دخالت استاندار اصفهان در برکناری مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: هر جا لازم ببینیم که تصمیم یا حرکتی منافع فوتبال ایران را به خطر می‌اندازد قطعا ورود می‌کنیم.
کد خبر : 252967

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال سپاهان که پرافتخارترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود چند سالی است که حال و روز خوشی ندارد و در این فصل که هواداران این تیم امیدوار بودند سپاهان بتواند با هدایت زلاتکو کرانچار به روزهای خوبش برگردد اما امید آنها نقش برآب شد و سپاهان با کسب نتایج ضعیف در پایان هفته بیستم در مکان دوازدهم جدول جای گرفت و حتی خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند.


در این میان و در اتفاقی عجیبی محسن طاهری مدیرعامل این باشگاه با درخواست مستقیم محسن مهرعلیزاده استانداری اصفهان ار کار برکنار شد.


در سال‌های گذشته هم شاهد چنین اتفاقی بودیم که مسئولین و نمایندگان دولت با فشاری که به باشگاه‌ها وارد می‌کردند باعث برکناری سرمربی یا حتی مدیرعامل یک باشگاه می‌شدند اما هیچ وقت این عزل ونصب‌ها به صورت علنی و نامه رسمی از سوی یک مقام دولتی صورت نمی‌گرفت که متاسفانه در موضوع برکناری مدیرعامل باشگاه سپاهان این مساله تحقق پیدا کرد و استاندار اصفهان با نامه رسمی که برای مدیر کارخانه فولاد مبارکه ارسال کرد خواهان عزل مدیرعامل این باشگاه شد و مسئولان مجموعه فولاد مبارکه هم خیلی زود نظر استاندار را اجرا کردند.هر چند که در خبری که در سایت باشگاه ارسال شد این گونه عنوان شد که طاهری از سمتش استعفا داده کرد اما واقعیت چیز دیگر است.


عبدالکاظم طالقانی به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا در این خصوص صحبت ةایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:


*روز گذشته اتفاق عجیبی در باشگاه سپاهان رخ داد و مدیرعامل این باشگاه با نامه رسمی استاندار اصفهان از سمتش برکنار شد. هر چند که عنوان شده او استعفا داده‌است؟


-من هم امروز از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شدم.


*به نظر شما که یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستید این تصمیم دخالت دولت در امور باشگاهها و فوتبال نیست؟


-در ابتدا باید ببینیم سهامداران باشگاه سپاهان چه افراد و مجموعه‌ای هستند و بعد در مورد این تصمیم اظهارنظر کنیم.


*استاندار یک استان حق برکناری مدیرعامل یک باشگاه فوتبال را دارد؟


-معمولا مدیرعامل یا سرمربی یک تیم توسط اعضای هیات مدیره و عزل و نصب می‌شوند و حتی اگر باشگاه سهامداران زیادی داشته باشد سهامداران هم می‌توانند در این برکناری دخیل باشند اما اینکه استاندار می‌تواند مدیرعامل یک باشگاه را برکنار کند باید ببینیم که استانداری اصفهان نقشی در کارخانه فولاد مبارکه یا باشگاه سپاهان دارد یا خیر.


*اگر استانداری اصفهان نقشی در باشگاه سپاهان نداشته باشد فدراسیون فوتبال به عنوان حامی منافع باشگاهها می‌تواند در این زمینه ورود کند؟


- ولقعیتش را بخواهید در این مساله هم نمی‌توانیم به صورت مستقیم ورود کنیم.


*اما فدراسیون فوتبال نماینده فیفا در امور فوتبالی ایران است.


-فدراسیون فوتبال هر جا لازم ببیند که تصمیم یا حرکتی منافع فوتبال ایران را به خطر می‌اندازد قطعا ورود می‌کند و در مورد اتفاقی هم که در باشگاه سپاهان رخ داد آقای ساکت قطعا توضیحات لازم را خواهند داد.


*با این تفاسیر ما باید منتظر اظهارنظر دبیرکل فدراسیون در این مورد باشیم؟


-دبیرکل فدراسیون مسئول اصلی رسیدگی به چنین موضوعاتی است و اگر احساس شود که کار غیرقانونی صورت گرفته قطعا به نمایندگی از فدراسیون فوتبال دخالت خواهد کرد و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته