دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1396 - 10:47
معاون علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد؛

تقسیم‌بندی ده‌گانه مناطق آمایشی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد تشکیلات جدید علوم پزشکی در استان‌ها و تقسیم‌بندی ده‌گانه مناطق آمایشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی متناظر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
کد خبر : 252952

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محسن نفر در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل حوزه و برخی از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها برگزار شد، گفت: تشکیلات معاونت علوم پزشکی استان‌ها برای تسریع در امور مرتبط با واحدهای دانشگاهی مجری علوم پزشکی در استان‌ها و نظارت بهتر بر عملکرد متناسب با مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نیز حوزه علوم پزشکی سازمان مرکزی ایجاد می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این تغییرات باعث بهره‌گیری بهتر از امکانات و ظرفیت‌های استان‌ها در ارتقای کمی و کیفی رشته‌های علوم پزشکی می‌شود، اظهار کرد: در استان‌های واجد شرایط، معاون علوم پزشکی استان در ذیل دانشگاه آزاد اسلامی استان تعریف و مشتمل بر مدیریت‌های توسعه آموزش علوم پزشکی، توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی و توسعه سلامت استان در زیرمجموعه است.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این ساختار، دانشکده‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی واحدهای دانشگاهی استان‌های دارای یکی از رشته‌های دکتری حرفه‌ای، فعالیت خود را تحت نظارت و هماهنگی معاونت علوم پزشکی استان ادامه می‌دهند.


تقسیم‌بندی ده‌گانه مناطق آمایشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی


وی خاطرنشان کرد: با تشکیل معاونت‌های علوم پزشکی استان برخی از شوراهای مختلف علوم پزشکی از جمله هیات اجرایی جذب علوم پزشکی استان، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی استان، شورای پژوهشی و شورای انتشارات مستقل علوم پزشکی و نیز کارگروه مربوط به واگذاری خدمات سلامت تشکیل خواهد شد.


نفر از تقسیم‌بندی ده‌گانه مناطق آمایشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی متناظر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خبر داد و گفت: برای هریک از مناطق آمایشی ده‌گانه حوزه علوم پزشکی دانشگاه، یکی از واحدهای مجری علوم پزشکی به عنوان راهبر آن منطقه انتخاب می‌شود.


وی افزود: با این اقدام، امکان واگذاری ماموریت‌های جدید در هر منطقه با توجه به ظرفیت‌های علوم پزشکی زیرمجموعه آن فراهم می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته