دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1396 - 09:58

خواننده رپ داعش در سوریه کشته شد

منابع خبری از کشته شدن خواننده رپ آلمانی در بمباران روز چهارشنبه گذشته در شهرک غرانیج سوریه خبر دادند.
کد خبر : 252925

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، یک سایت آمریکایی وابسته به گروه‌های افراط‌گرا خبر داد دنیس گاسپرت، خواننده رپ آلمانی که با مترجم دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) ازدواج کرده و به گروه تروریستی داعش پیوسته بود، احتمالا در حمله هوایی در سوریه کشته شده است.


دنیس گاسپرت که با نام اختصاری دسو داگ در موسیقی شناخته می‌شد، یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های غیر بومی داعش به‌شمار می‌آمد. او در ویدئوهای متعدد داعش حاضر شده بود.


طبق گزارش گروه اطلاعاتی سایت(SITE Intelligence Group)، دنیس گاسپرت در یکی از ویدئوهای منتشر شده نیروهای داعش، سر بریده‌ای را در دست گرفته بود.


گاسپرت بزرگ شده آلمان و غنایی‌الاصل است و گفته می‌شود در حمله هوایی چهارشنبه گذشته به شهرک غرانیج در استان دیرالزور واقع در شمال‌غربی سوریه کشته شد.


او کودکی و نوجوانی خود را در شهر برلین گذراند. وی به جرم تبهکاری، قاچاق مواد مخدر و خشونت چندین بار دستگیر شده بود. وی در سال 2006 با انتشار نخستین آلبوم خود با نام «عقاب سیاه» به‌عنوان خواننده رپ شناخته شد. دنیس گاسپارت از سال 2011 به انتشار تبلیغات در اینترنت در حمایت از گروه تروریستی داعش اقدام کرد.


پیشتر چندین بار مرگ این داعشی آلمانی گزارش شده بود. آخرین بار در سال 2015 مرگ او اعلام شده بود. هر چند پنتاگون بعد، از زنده ماندن او خبر داده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب