دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به بهانه پایان سومین دورمینی کمپ تیم ملی؛

آماده‌سازی نوین تیم ملی در غیاب کی‌روش

متد نوین تمرینی‌ تیم ملی فوتبال در شرایطی مرحله سوم خود را پشت‌سر می‌گذارند که خبری از کارلوس کی روش نیست و این تمرینات بدون حضور او دنبال می‌شود.
کد خبر : 252914

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از مسجل شدن صعود تیمش به جام جهانی روسیه برنامه‌های مختلفی از جمله 7 مرحله اردویی و بازی‌های دوستانه‌ای را درنظر گرفت. یکی از راه‌هایی که کی‌روش برای بالابردن کیفیت تیمش در نظر گرفته است، حضور هفتگی ملی‌پوشان در مینی‌کمپ‌هاست. وی با برگزاری مینی‌کمپ‌های دو روزه قصد دارد تا بازیکنان تیم ملی را در فضای جام جهانی قرار دهد و آنها را هماهنگ‌تر با خواسته‌های مدنظرش برای مقابله با رقبای حاضر در روسیه کند. در این میان این طرح کی‌روش مخالفینی هم داشت و تیم‌هایی که ملی‌پوشان بیشتری داشتند، حاضر نبودند ملی‌پوشان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند ولی با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال نهایتا این باشگاه‌ها راضی شدند تا بازیکنان‌شان در تمرینات تیم ملی حاضر شوند، اگرچه در برخی مواقع استثناهایی هم وجود دارد و به عنوان مثال این هفته ملی‌پوشان ذوب‌آهن به دلیل حضور این تیم در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در تمرینات تیم ملی غایب هستند.


شیوه حضور ملی‌پوشان و نوع تمرینات‌شان در مینی‌کمپ‌ها


پس از آنکه کادرفنی تیم ملی فوتبال اسامی ملی‌پوشانی که قرار است به مرحله جدید اردوها دعوت شوند را در اختیار کمیته دپارتمان فدراسیون قرار می‌دهد، این کمیته برای بازیکنان شهرستانی بلیط رفت و برگشت آماده می‌کند تا آنها بلافاصله پس از پایان بازی‌های تیم‌شان در لیگ برتر، خود را به تهران برسانند تا پس از استقرار در مجموعه پک (PEC) به همراه ملی‌پوشان تهرانی برای حضور در تمرینات تیم ملی در زمین پالایشگاه نفت خود را آماده کنند.


سرمربی پرتغالی تیم ملی اگرچه در ایران حضور ندارد ولی تاکید کرده تا اوسیانو کروز دستیارش پیش از برگزاری اردوها، توسط کادرپزشکی تیمش از بازیکنان تست بگیرد تا از میزان سلامت آنها مطلع شود و سپس ملی‌پوشان در تمرینات شرکت می‌کنند. وی با این کار مانع از آن می‌شود تا مصدومیت بازیکنی پیش از شروع تمرینات گردن تیم ملی بیفتد. پس از برگزاری تست‌های پزشکی جلسه کادرفنی با ملی‌پوشان آغاز می‌شود و آنها در جریان اتفاقاتی که قرار است در جام جهانی صورت بگیرد، قرار می‌گیرند و شیوه مقابله با حریفان با استفاده از سیستم ویدئویی شش بعدی پس از دیدن فیلم بازی‌های حریفان تیم ملی در روسیه برای ملی‌پوشان تصویرسازی می‌شود. طبق برنامه با استفاده از این سیستم بازی‌های رقبا براساس دیدارهای تیم ملی در جام جهانی تصویرسازی می‌شوند. ابتدا مراکش، سپس اسپانیا و نهایتا پرتغال مورد آنالیز قرار می‌گیرند.


با توجه به اینکه کی‌روش قصد دارد تا به طور دقیق نفرات دعوت شده را در جریان خواسته‌هایش قرار دهد آنها را به 3 دسته تقسیم می‌کند تا در 3 تایم زمانی تمرینات تیم ملی برگزار شود. به این ترتیب هر گروه پس از آنکه تمرین خود را به پایان رساند، از سایر بازیکنان جدا می‌شوند و به تمرینات تیم‌های خود باز می‌گردند.


سرمربی تیم ملی در راه آماده‌سازی ملی‌پوشان برای آنها تمرینات ریکاوری را در نظر گرفته و از انجام تمرینات دیگر بدنی خودداری می‌کند. البته ریکاوری ملی‌پوشان هم از لحاظ بدنی و از نظر روانی صورت می‌گیرد تا آنها بیش از هر زمان دیگری در شرایط آماده سازی برای حضور در جام جهانی قرار گیرند. ریکاوری ذهنی که شامل آنالیز ویدئویی و تصویرسازی شش بعدی است که به آن اشاره شد ولی ریکاوری بدنی شامل مواردی چون دوچرخه ثابت، رول تشک و استخر سرد و گرم می‌شود. پس از گذراندن این مراحل ملی‌پوشان با اردوی مینی‌کمپ‌ها خداحافظی و به تیم‌های خود باز می‌گردند تا در تمرینات هفته بعد در صورت انتخاب از سوی کی‌روش حاضر شوند.


دیروز آغاز سومین مرحله اردویی مینی‌کمپ‌های تیم ملی است و اگر چه کارلوس کی‌روش در ایران نیست ولی او به طور کامل در جریان روند اجرایی این اردوها قرار می‌گردد تا زمانی که به ایران بازگردد و خودش از نزدیک برنامه‌های مدنظرش را در اردوها دنبال کند. اینکه برخی لژیونرها هم توانسته‌اند در مینی‌کمپ‌ها شرکت کنند بیانگر اهمیت این اردوها برای تیم ملی است و به نظر می‌رسد در صورت تطابق زمانی و موافقت باشگاه‌های خارجی همه لژیونرهای تیم ملی مانند سعید عزت‌الهی، علیرضا حقیقی و میلاد محمدی در کنار سایر ملی‌پوشان حاضر باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته