دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1396 - 09:11
نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی:

تمرکز وزارت آموزش و پرورش یاددهی مطالب نظری به دانش‌آموزان است

نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی حذف کنکور را از واجبات عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیشتر توجه و تمرکز وزارت آموزش و پرورش یاددهی مطالب نظری به دانش‌آموزان است که این امر زمینه ساز یک خلاء جدی در زندگی آینده آنان است.
کد خبر : 252907

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر کارن خانلری با بیان اینکه شدیدا موافق حذف کنکور هستم، اظهار داشت: حذف کنکور سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که باید پس از فراهم شدن مقدمات آن اجرایی شود.


وی حذف کنکور را نیازمند بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان دانست و افزود: آموزش و پرورش باید به دنبال ایجاد سازوکار منطقی و اصولی برای بررسی همه جانبه سوابق تحصیلی دانش آموزان و متقاضیان ورود به تحصیلات دانشگاهی باشد.


خانلری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس به شکل تک‌بعدی تربیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشتر توجه و تمرکز وزارت آموزش و پرورش یاددهی مطالب نظری به دانش‌آموزان است که این امر زمینه ساز یک خلاء جدی در زندگی آینده آنان است.


نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، خانواده‌ها فرزندان خود را از مقاطع پایین تحصیلی درگیر کنکور می‌کنند، اظهار داشت: شاید این تلاش و پیگیری مستمر خانواده‌ها منجر به موفقیت فرزندانشان در کنکور شود، اما اغلب این افراد دچار ضعف‌ها و کاستی‌ها در مهارت‌های زندگی و ... هستند.


وی با تأکید بر اینکه حذف کنکور از واجبات است، گفت: امیدواریم به زودی این کار اجرایی و علمیاتی شود.


خانلری مخالفان بالقوه حذف کنکور را گردانندگان کلاس‌های کنکور عنوان کرد و افزود: این افراد چون از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و فروش کتاب‌های کمک درسی و تست درآمد کسب می‌کنند، طبیعی است که مخالف حذف کنکور باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته