دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1396 - 14:44

ترامپ روسیه را به دورزدن تحریم‌های کره شمالی متهم کرد

رئیس جمهوری آمریکا، روسیه را به کمک‌کردن دولت کره‌شمالی درباره دور زدن تحریم‌های بین المللی متهم کرد.
کد خبر : 252851

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دولت روسیه را به کمک‌کردن دولت کره‌شمالی درباره دور زدن تحریم‌های بین‌المللی متهم کرد.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پیونگ‌یانگ هر روز به دستیابی به موشک‌های بالستیکی که بتواند خاک ایالات متحده را هدف قرار بدهد، نزدیک‌تر می شود.


ترامپ همچنین از دولت چین به دلیل آنچه تلاش آن کشور برای محدود کردن ارسال نفت و زغال سنگ به کره شمالی خواند، تقدیر کرد و گفت که چین بیش از این نمی‌توانست در محدود کردن کره شمالی کمک کند، اما بنظر می‌رسد روسیه جای چین را در یاری به کره شمالی پر کرده است.


ترامپ این امکان را که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به عمد در اعمال تحریم‌ها علیه کره‌شمالی کارشکنی کند را بعید ندانست.


طبق این گزارش، ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان حاضر به مذاکره مستقیم با رهبر کره شمالی خواهد بود یا نه؟ اعلام کرد که مطمئن نیست گفتگو با کیم جونگ اون نتیجه ملموسی ببار بیاورد.


در یک سال اخیر و از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، دولت کره‌شمالی چندین موشک بالستیک، با برد بالا و توانایی حمل کلاهک اتمی آزمایش کرده است که در پی آن، تحریم‌های سنگینی علیه این کشور در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب