دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1396 - 13:36

ژاپن در شرق اروپا به دنبال چیست؟

نخست وزیر ژاپن سال جدید میلادی را با سفر به شش کشور در شرق اروپا آغاز کرد. هدف ارتقاء روابط اقتصادی و دیپلماتیک بین ژاپن و این کشورهاست.
کد خبر : 252833

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، سال جدید میلادی را با سفر به شش کشور شرق اروپا آغاز کرده است. در این سفر هیات اقتصادی متشکل از ده‌ها بازرگان ژاپنی وی را همراهی می‌کند. هدف ارتقاء روابط اقتصادی و دیپلماتیک بین ژاپن و این کشورهاست.


استونی پیشروترین کشور دیجیتال در سراسر جهان است. ۹۹ درصد خدمات دولتی در استونی بصورت آنلاین صورت می‌گیرد. ستون فقرات این نحوه ارائه خدمات هم پلتفورم مدیریت داده است که «ایکس رود» (X-Road) نام دارد. ۵۲ هزار سازمان از این سرویس استفاده می‌کنند واین پلتفورم سالانه، جوابگوی ۵۰۰ میلیون درخواست است. این به معنای صرفه‌جویی معادل ۸۰۰ ساعت کار در یک سال است.


یک کار آفرین ژاپنی با الهام از «ایکس رود»، موفق شده پلتفورمی برای مدیریت داده‌ها در بخش خصوصی ژاپن به راه بیندازد. او استارت آپی به راه انداخته و قصد دارد، در نحوه مدیریت داده در بخش خصوصی ژاپن انقلاب بر پا کند.


این کارآفرین ژاپنی اعلام کرده است که استونی هم اکنون جامعه‌ای کاملاً دیجیتال، و احتمالا یکی ازبهترین جوامع دیجیتال دنیاست.


نهایی‌شدن توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ نوید گسترش همکاری‌های تجاری بیشتر را در آینده دو کشور می‌دهد.


نوریو مارویاما سخنگوی وزرات خارجه ژاپن، درباره سفر نخست وزیر این کشور به قاره سبز و چشم اندازهای رابطه تجاری و سرمایه گذاری میان ژاپن و شرق اروپا می گوید: «این اولین بار است که یک نخست وزیر ژاپن به کشورهای شرق اروپا سفر می‌کند. بین ژاپن و اتحادیه اروپا توافقی برای مشارکت تجاری امضا شده است. این توافق تاریخی است زیرا ۶۴۰ میلیون نفر در آن درگیر هستند و شامل یک سوم تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان می‌شود. همچنین باعث می‌شود شرکتهای ژاپنی برای ترویج تجارت و سرمایه گذاری، به‌ویژه در این بخش از اروپا، تمایل زیادی نشان بدهند. از نظر بازرگانان ژاپنی کیفیت بالای کار در این کشورها نیز اهمیت زیادی دارد. این مسئله هم یکی از عوامل تشویق شرکت‌های ژاپنی برای کار در این منطقه است. از سوی دیگر، میان ژاپنی‌ها و مردم این نقطه از اروپا رابطه دوستی عمیقی وجود دارد که روابط بین دو کشور را تسهیل می کند.»


فرصتهای تجاری بلغارستان برای سرمایه گذاران ژاپنی


حجم معاملات تجاری بین ژاپن و بلغارستان در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۲۵ میلیون یورو رسید که بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ میلادی است. سرمایه‌گذاری ژاپن در بلغارستان رو به افزایش است.


اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی ژاپن موسوم به «زن-نُه» امیدوار است که بازار سوشی یخ زده را در اروپا توسعه بدهد. آنها در شهر پلوودیف، دومین شهر بزرگ بلغارستان شرکتی برای تولید سوشی یخ زده به راه انداخته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب