نشست هماندیشی شرکتکنندگان ایرانی در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۸ برگزار شد
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این نشست علیاصغر مونسان معاون رئیسجمهوری با اشاره به دیدارهای صورت گرفته با دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی و برخی وزرا و مدیران و فعالان گردشگری در حاشیه نمایشگاه فیتور سال ۲۰۱۸، گفت: «سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در حال استفاده از ظرفیتهای سازمان جهانی جهانگردی در توسعه گردشگری و انتقال تجارب توسعه پایدار این صنعت به ایران است.»
وی افزود: «تلاش وافری به عمل آمده تا با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران بودجه صنعت گردشگری افزایش یافته و حضور ایران در نمایشگاهها و بازارهای جهانی تبلیغات گردشگری افزایش یابد.»
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری با تاکید بر حمایت جانبه سازمان از فعالان و دست اندرکاران بخش خصوصی صنعت گردشگری افزود: «سازمان در حال تدوین سند جامع راهبردی است و برای تحقق اهداف مندرج در سند، از مشاوران مجرب و ذیصلاح بینالمللی نیز استفاده میشود.»
مونسان اضافه کرد: «گردشگری امروز به سومین اقتصاد بزرگ در دنیا تبدیل شده است، این صنعت حرکت رو به رشدی دارد و برخلاف بسیاری از بخشهای اقتصادی که پیشبینی میشود در سالهای آینده دچار مشکلاتی شوند، گردشگری مسیر رشد و توسعه خود را ادامه خواهد داد.»
معاون رئیسجمهوری با اشاره به اینکه با وجود داشتهها و جاذبههای تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کشور، ایران جایگاه مناسبی در حوزه گردشگری ندارد، افزود: «ما تلاش کردیم که تا جایگاه سازمان میراثفرهنگی و به ویژه صنعت گردشگری را در کشور ارتقا دهیم، اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است که باید ادامه پیدا کند.»
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری تصریح کرد: «این سازمان میتواند در اقتصاد کشور و همچنین ایجاد اشتغال نقش موثری داشته باشد، به همین دلیل برای سال آینده سازمان میراثفرهنگی به عنوان دومین دستگاهی که باید در بحث اشتغال نقش آفرینی کند شناخته شده است.»
وی یادآور شد: «نمایشگاهها بخش مهمی در صنعت گردشگری است، معرفی کشور و دیپلماسی عمومی در این نمایشگاههای بینالمللی اتفاق میافتد و امکان جذب مشتری در این فضا برای فعالان صنعت گردشگری فراهم میشود، حضور نمایندگان ایران در نمایشگاه فیتور مثبت و مثمرثمر بود اما باید توجه داشته باشیم که برای بهتر شدن و ارتقای این جایگاه، راههای بسیاری وجود دارد، باید از تجربیات کشورهای موفق برای حضور موفقتر در نمایشگاهها استفاده کنیم.»
مونسان اضافه کرد: «همکاری و همافزایی بخش خصوصی و دولتی در توسعه صنعت گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.»
محمدحسن فداییفر سفیر ایران در اسپانیا نیز با تاکید بر حمایت جامع سفارت ایران از توسعه گردشگری و افزایش مناسبات گردشگری میان ایران و اسپانیا گفت: «اسپانیا یکی از کشورهای برخوردار و با تجربه از زیرساختهای مناسب گردشگری است و ما از فعالان این صنعت در ایران انتظار داریم تا از تجربیات و سرمایهگذاریهای انجام شده در این بخش برای توسعه گردشگری بهرهبرداری کنند.»
فداییفر همچنین به برنامههای سفارت ایران، در زمینه فراهم کردن امکان اخذ سریع روادید برای اتباع اسپانیا اشاره کرد و خواستار برنامهریزی دولت اسپانیا برای تسهیل برای اتباع ایرانی به منظور تبادل توریسم و افزایش مناسبات گردشگری بین دو کشور شد.
در این نشست هم چنین عباد رضا اسلامی، مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و مجری نمایشگاه فیتور با تشکر از اهتمام سازمان میراثفرهنگی و سفارت ایران در اسپانیا گزارشی را از نحوه برگزاری و سیاستگذاری نمایشگاه توسط کانون و سازمان ارائه کرد.
اسلامی نسبت به حضور هدفمند کشورمان در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۸ تاکید کرد: «نظام بازاریابی و بازارسازی و بازارداری، زنجیره مهمی در چرخه حیات صنعت گردشگری است و حضور ایران در رسانهها و تبلیغات محیطی عرصه بینالملل باید پررنگتر شود.»
وی با تاکید بر ضرورت اهتمام دست اندرکاران صنعت گردشگری به توسعه تبلیغات بینالمللی گفت: «حوزه گردشگری کانون اکنون در حال برنامهریزی نسبت به حضور گردشگری ایران در بازارهای جدید جهانی است و پس از اتمام مطالعات، با تصویب و تایید سازمان، تبلیغات و امور نمایشگاهی در این کشورها آغاز میشود.»
در این نشست تعدادی از مدیران عامل شرکتهای مسافرتی حاضر در نمایشگاه فیتور همچون پردیسان، علاءالدین، ایران دوستان، لولوپرواز، پرشیاسفر و مارکوپولو به ارائه دیدگاههای خود در خصوص نحوه حضور ایران در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری، و استفاده از شیوههای نوین تبلیغاتی در توسعه تورهای ورودی و طراحی پاویونهای نمایشگاهی پرداختند.
انتهای پیام/