دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1394 - 11:47

آرابال با دوچرخه و سه‌چرخه برگشت

«دوچرخه‌ی مرد محکوم و سه‌چرخه» نام دو نمایشنامه از فرناندو آرابال است که از سوی انتشارات افراز تجدید چاپ شده است.
کد خبر : 25278

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انتشارات فراز، این کتاب پیش از این با ترجمه اصغر نوری در قالب سی‌وششمین شماره از مجموعه «نمایشنامه‌های برتر جهان» به‌چاپ رسیده بود.


فرناندو آرابال تران (زاده ۱۹۳۲) نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و سینما، شاعر، پژوهشگر، نقاش و هنرمند اسپانیایی است. آرابال به سال ۱۹۳۲ در اسپانیا متولد شد. و بعد از تحصیل در رشته حقوق اسپانیا را ترک کرد و تا امروز در کنار همسر و فرزندانش در فرانسه زندگی می‌کند.


فرناندو آرابال مهم‌ترین و تنها بازمانده نسل نویسندگان تئاتر آوانگارد دنیا است و همچنین یکی از مهم‌ترین بنیان‌گذاران تئاتر وحشت در دنیا نیز به‌حساب می‌آید.


براساس آنچه مترجم در این کتاب درباره آرابال یادآوری کرده است، نمایشنامه‌های آرابال سرشارند از خیال، ریشخند و شواهد تاریخی، اما هیچ ارتباطی به واقع‌گرایی بی‌روح و رؤیاپردازی اغراق‌آمیز ندارند. این آثار مخاطب را برمی‌انگیزند؛ دلیل جذابیتشان دقیقاً همین است. آثاری عمیقاً سیاسی و به‌طرز سرخوشانه‌ای روشن‌بین، یاغی و بی‌قید که نشانه‌های روشنی از زمانه‌ی ما را در خود دارند. شخصیت‌های تئاتر آرابال همیشه آواره و بیگانه هستند و در حاشیه‌ی سرنوشت خود و زندگی اطرافشان قرار می‌گیرند. او انسان‌های خوشحال را نقش می‌زند که در مرزهای محدود حرکت زندگی‌شان، مجبور به چیزهایی می‌شوند، که خود در هیچ‌حالتی نمی‌خواهند.



انتشارات افراز با ترجمه اصغر نوری، همچنین رمان‌های «محله‌ی گم‌شده» اثر پاتریک مودیانو و «برهوت عشق» اثر فرانسوا موریاک را منتشر کرده است.


نمایشنامه «دوچرخه‌ی مرد محکوم و سه‌چرخه» در 120 صفحه و تیراژ 1100 نسخه با بهای 7700 تومان به چاپ دوم رسیده است. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت انتشارات افراز به نشانی www.afrazbook.com مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته