دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرونده رسوایی فیفا در دست کارگردان «آرگو»

بن افلک کارگردان و بازیگر «آرگو» قرار است فیلمی درباره رسوایی اختلاس و ارتشا در فدراسیون بین‌المللی فوتبال تهیه کند.
کد خبر : 25272

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بن افلک بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی که سه سال پیش با کارگردانی فیلم «آرگو» درباره ماجرای فرار چند دیپلمات سفارت آمریکا از تهران برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد، قرار است به ماجراهای اخیراً علنی شده رسوایی مالی مدیران ارشد فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) بپردازد.



بن افلک کارگردان و بازیگر «آرگو» سر صحنه فیلمبرداری


فیلم رسوایی فیفا را بن افلک برای استودیو برادران وارنر تهیه خواهد کرد. گوین اوکانر که در سال 2011 درام ورزشی نامزد جایزه اسکار «مبارز» (Warrior) را با بازی تام هاردی و نیک نولتی ساخته، کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفته است.



سپ بلاتر رئیس فدراسیون فیفا و چاک بلیزر در سال 2005


محور داستان این فیلم که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده، چاک بلیزر نایب رئیس اجرایی سابق فدراسیون فوتبال ایالات متحده آمریکا است که در کانون رسوایی فیفا قرار گرفته است. بلیزر که از سال 1996 تا 2013 عضو کمیته اجرایی فیفا بوده، در سال 2013 به رشوه گرفتن اقرار کرد.


به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم بر اساس کتاب «خانه‌های فریب» (Houses of Deceit) ساخته می شود که یک خبرنگار به نام کن بنسینگر آن را نوشته و در آن به چاک بلیزر و نقش محوری او در بزرگترین فساد مالی علنی شده در تاریخ ورزش پرداخته است. استودیو برادران وارنر حقوق اقتباس این کتاب برای پرده سینما را طی مذاکراتی که هشت روز به طول انجامید، خریداری کرد.



بن افلک مانند همیشه از همکاری دوست قدیمی خود، مت دیمون بازیگر/فیلمنامه‌نویس/تهیه‌کننده در تهیه این فیلم بهره‌مند خواهد بود. گوین اوکانر کارگردان اخیراً فیلم درام «حسابدار» را با بازی بن افلک به مرحله فنی پس از فیلمبرداری رسانده است. وی فیلم دیگری با نام «جین تفنگ به دست گرفته» را در ژانر وسترن با بازی ناتالی پورتمن و ایوان مک‌گرگور آماده نمایش دارد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته