دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد:

«چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» نمایشی کمینه گراست

کارگردان نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» از اجرای این نمایش در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.
کد خبر : 252637

حبیب الله دانش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا گفت: اجرای نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» در همه وجوهش به لحاظ بازی، طراحی و کارگردانی- کمینه گرا (مینی مالیسیم) است.


کارگردان نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» در خصوص مضمون این اثر عنوان کرد: بازیگر نقش اتللو روی صحنه خود را کشته و اکنون به سالن آمفی تاتر بازگشته تا علت مرگ خودش را - که داستانی موازی داستان اتللوی شکسپیر است - برای مخاطبینش بیان کند. او عاشق بازیگر نقش دزدمونای نمایش اتللو شده است و در روابطش با همکاران و نزدیکانش گرفتار نخوت و حسادت و سوءتفاهم شده، از این رو به قصد کشتن بازیگر دزدمونا، بر حسب اتفاق خودش را می‌کشد.


وی ادامه داد: بازیگر نقش اتللو در لابلای روایت علت مرگش، از زوایه ای دیگر اتللو را روایت می کند.


دانش با اشاره به طراحی‌های این اثر عنوان کرد: با توجه به اینکه در روایت داستان نمایشنامه مکان و زمان‌های متعددی وجود دارد، با اجرایی کمینه‌گرا مواجه ایم، تا از این طریق بتوانیم با تاثیر فضا - به مثابه جو یا اتمسفر - بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذاریم.


وی ضمن اشاره به استقبال مخاطبان طی اجراهای متوالی این نمایش در تماشاخانه مکتب تهران و تالار هنر اصفهان، تصریح کرد: در هر دوره‌ی تمرین رویکرد جدیدی به اجرا داشته‌ایم که همین امر هم باعث رشد در کار شده است.


نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» 28 دی ماه در بخش الف مسابقه ایران طی دو سانس 17:30 و 19:30 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته