دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1396 - 10:39
:عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس

ستاد امر به معروف و نهی از منکر جنبه تشریفاتی دارد و کاری انجام نمی‌دهد

نماینده مردم مهریز، بافق و ابرکوه در مجلس نسبت به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد که ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و عملا کار خاصی انجام نمی‌دهد.
کد خبر : 252469

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اینطور به نظر می‌رسد که ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و عملا کار خاصی انجام نمی‌دهد! و به شخصه از عملکرد این ستاد رضایتی ندارم.


وی تاکید کرد: باید با عمل امر به معروف و نهی از منکر کنیم. اگر ضوابط قانون را رعایت نکنیم، فعالیت‌هایمان روی مردم هم تاثیری ندارد.


ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در کشورهای غربی مسئولان در رعایت قوانین و ضوابط از مردم الگوی مردم هستند، عنوان کرد: وقتی در این کشورها تخلفی صورت می‌گیرد ابتدا با مسئولان حوزه تخلف برخورد می‌شود و آنگاه به مردم می‌رسند. مردم هم راضی هستند و با تبعیت از مسئولان قوانین را رعایت می‌کنند.


بافقی اضافه کرد: ما مسئولان را از مردم جدا کرده‌ایم و می‌خواهیم با قشر ضعیف برخورد کنیم. طبیعتا چنین موضع‌گیری اثر نخواهد کرد.


صباغیان اظهار کرد: قرآن میگوید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی را می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟» بنابراین تصورم این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیشتر حرف می‌زند و عمل نمی‌کند.


وی با بیان اینکه همه مشکلات ما به مجلس برمی‌گردد، گفت: اگر مجلس نظارت داشت، هیچ کدام از مشکلات حال حاضر را نداشتیم. علت این موضوع هم این است که نمایندگان بیشتر به دنبال مسائل منطقه‌ای خود هستند. نمایندگان باید مسائل کلان را پیگیری کنند تا امور از بالا اصلاح شده و به جزئیات برسد؛ اما برعکس عمل می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته