دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار منطقه 18 تهران:

حفظ حریم پایتخت نقش مهمی در رفع آلایندگی هوا دارد

شهردارمنطقه 18 تهران طی نشستی با اعضای شوراهای اسلامی محلات حریم، برضرورت حفظ و صیانت از این بخش بعنوان گلوگاه تنفسی پایتخت تاکید کرد.
کد خبر : 252466

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 18، سید محمد فیاض با اشاره به معضلاتی که بخش حریم این بخش از پایتخت با آن مواجه است و تأکید بر این نکته که مدیریت شهری کمر همت برای رفع آنها بسته، اظهار کرد: به رغم کمبود بودجه درشهرداری تهران، همواره تلاش شده که معضلات یکی پس از دیگری رفع و زمینه رضایتمندی شهروندان فراهم شود.


وی ادامه داد: به شخصه اعتقاد دارم که حریم به عنوان گلوگاه تنفسی نقش مهمی در تامین سلامت و رفع بخش عمده‌ای از معضل آلودگی هوای پایتخت دارد و با کنترل ساخت و ساز و همچنین توسعه فضای سبز در این بخش می‌توان به این مهم دست یافت.


به گفته این مقام مسئول اعضای شوراهای اسلامی به عنوان بازوان اجرائی و یار و یاور مدیریت شهری مسائل و مشکلات شهروندان را احصاء و پیگیر رفع آنها باشند.


شهردار منطقه 18 تهران در بخش دیگری از سخنان خویش از اجرای طرح احیاء و ساماندهی باغچه‌های منازل شهروندان در راستای توسعه سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا بطور جهادی و رایگان خبر داد که از دهم دی ماه آغاز و تا اول اسفندماه سالجاری ادامه خواهد یافت.


وی اظهار کرد: این طرح جهادی و رایگان همزمان با دیگر نقاط پایتخت آغاز و طی آن شهروندان علاقمند به نگهداری گونه‌های مختلف گیاهی درخواست‌های خویش را از طریق سامانه مدیریت شهری (137) مطرح و پس از ثبت نام، حداکثر 4 اصله نهال مثمر ( به، سیب، بادام، آلو، گوجه سبز ) و غیر مثمر ( افرا و چنار ) را دریافت کنند.


فیاض ادامه داد: محوراصلی اجرای این طرح دراقصی نقاط پایتخت، مراکزتحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز هستند که به محض دریافت درخواست شهروندان به همراه اکیپ اجرایی به در منازل متقاضیان مراجعه و ضمن کاشت درخت درخواست شده، نسبت به آموزش نحوه کاشت و نگهداری از گونه‌های مختلف گیاهی می‌پردازند. شهروندان علاقمند جهت انجام هرگونه مشاوره و ثبت نام برای مشارکت در این طرح با یکی از شماره تلفنهای سامانه 137 و یا 66206567 مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز بوستان قائم اعلام آمادگی کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری منطقه 18
ارسال نظر
هلدینگ شایسته