دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روز دوم هفته بیستم لیگ برتر؛

استقلال آماده انتقام از پدیده/ آقا معلم به‌دنبال طلسم‌شکنی در اهواز

شاگردان وینفرد شفر در هفته بیستم لیگ برتر به دنبال انتقام شکست دور رفت برابر پدیده خواهند بود.
کد خبر : 252432

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر امروز با برگزاری 4 دیدار دیگر به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین دیدار استقلال در مشهد به مصاف پدیده می‌رود. از نکات جالب دیدارهای امروز برگزاری هر 4 مسابقه در ساعت 15 است.


سپیدرود رشت - سپاهان


حضور علی کریمی روی نیمکت سپیدرود تا اینجا برای نماینده سرخ‌پوشان گیلان تاثیر قابل ذکری نداشته است چرا که سپیدرودی‌ها با 16 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند.علی کریمی در دو دیداری که هدایت سرخ‌پوشان گیلان را برعهده داشته تنها یک امتیار به دست آورده است. سپیدرود با 24 گل خورده یکی از خطوط ضعیف دفاعی لیگ هفدهم را به دست آورده و خط حمله این تیم هم موفقیت قابل توجهی را به دست نیاورده است. حال علی کریمی در سومین حضورش روی نیمکت سپیدرود قصد دارد تا اولین پیروزی را با تیم جدیدش تجربه کند.


در آن سوی میدان سپاهانی قرار دارد که با زلاتکو کرانچار تا اینجا 20 امتیاز گرفته‌اند و جایگاه مناسبی در جدول ندارند. نتایج ناامیدکننده کرانچار با سپاهان به گونه‌ای بوده که این تصور ایجاد شده که پرافتخارترین تیم لیگ برتر با ادامه این شیوه امتیازگیری در منطقه سقوط هم قرار بگیرد. چه بسا که شکست زردپوشان نصف جهان برابر سپیدرود بیش از هر زمان دیگری این تیم را به منطقه سقوط بکشاند. البته پیروزی سپاهان برابر سرخ‌پوشان گیلان این تیم را به میانه جدول نزدیک می‌کند.


نفت‌تهران - مشکی‌پوشان


نیمکت زردپوشان تهرانی در این فصل چندین بار دستخوش تغییرات شد و این تیم چند سرمربی را به خود دیده است. نفت که در بحث مالکیت هم مالکان جدیدی را پیدا کرده است با هومن افاضلی در دو بازی قبلی‌اش 4 امتیاز گرفته و افاضلی که توانست با پیروزی برابر تراکتورسازی عامل اخراج گل‌محمدی از این تیم شود در تلاش است برابر تیم رضا عنایتی هم به پیروزی برسد تا تیمش فاصله بیشتری از جمع تیم‌های انتهای جدولی پیدا کند. البته مشکی‌پوشان هم با عنایتی بد کار نکردهاند و اگر باخت هفته گذشته این تیم برابر پرسپولیس را نادیده بگیرم در 3 بازی متوالی 5 امتیاز گرفته است. محمدمهدی عسگری محروم مشکی‌پوشان برابر نفت‌تهران است. تیم عنایتی با 13 امتیاز در رده شانزدهم قرار دارد و برای رهایی از خطر سقوط باید در این بازی 6 امتیازی میزبان17 امتیازی‌اش را شکست دهد تا از انتهای جدول رهایی پیدا کند.


فولاد خوزستان - پیکان


تیم موفق سیروس پورموسوی که جایگاه مناسبی در جدول دارد در دو بازی قبلی‌اش به پیروزی نرسید تا فاصله‌اش با پرسپولیس صدرنشین بیشتر شود. فولاد 33 امتیازی در شرایطی به دیدار با پیکان می‌رود که در این فصل پس از پرسپولیس کمترین باخت را در لیگ داشته و این هفته غلبه بر پیکان می‌تواند یکی از تیم‌هایی که از لحاظ امتیازی به خود نزدیک می‌بیند را دور کند چرا که پیکان با 28 امتیاز به دنبال این است که رتبه‌ای بهتر را در جدول تجربه کند. تیم مجید جلالی پس از آنکه توانست 7 پیروزی متوالی را تجربه کند و از این حیث در ادوار لیگ برتر رکورددار شود در 8 بازی قبلی‌اش بردی را به دست نیاورده تا از جمع 3 تیم بالای جدول جدا شود و به میانه جدول برسد. باید دید طلسم پیروز نشدن پیکان در این هفته شکسته می‌شود یا اینکه فولاد با پیروزی در این دیدار خانگی خود را جزو مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا حفظ می‌کند.


پدیده - استقلال


محمدرضا مهاجری این فصل برنامه‌های حساب‌شده‌ای داشت تا بهترین حضور پدیده در تاریخ لیگ برتر را رقم بزند ولی کسر 6 امتیاز به خاطر ندادن بدهی زوران کنزوویچ از لحاظ روحی تاثیر منفی شدیدی روی بازیکنان پدیده گذاشت. شاگردان رضا مهاجری پس از آنکه 6 تیم از دست دادند نتوانستند نتایج خوب‌شان را ادامه دهند و به صورت سینوسی نتیجه می‌گیرند. پدیده 3 شکست در هفته‌های اخیر به دست آورده و این هفته میزبان استقلال است. اگر چه بازی رفت با پیروزی 2 بر صفر نماینده مشهدی‌ها به پایان رسید ولی شرایط استقلال با تیم نیم فصل اول تغییر کرده و آبی‌پوشان 28 امتیاز در 9 بازی گذشته باختی را تجربه نکرده‌اند. آبی‌های تهران در 9 بازی اخیر تنها دو گل خورده‌اند و در شرایط بسیار خوبی به مصاف پدیده خواهند رفت. بدون شک استقلال در مشهد تنها نخواهد بود و تیم وینفرد شفر در این بازی شانس مناسبی برای کسب 3 امتیاز خارج از خانه دارد.


اسامی داوران قضاوت کننده در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:


جمعه ۲۹ دی ماه ۹۶
سپیدرود رشت - فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه سردار جنگل رشت ؛ ساعت ۱۵

داور: رضا عادل کمکها: سجاد طوری – ایوب غلامزاده داور چهارم: سعید رحیمی مقدم ناظر: محمدجواد تقی پور


نفت‌تهران - مشکی‌پوشان مشهد - ورزشگاه تختی تهران ؛ ساعت ۱۵
داور: حسین زرگر کمکها: رحیم شاهین – محمدعلی پورمتقی داور چهارم: علی احمدی ناظر: علیرضا کهوری


فولاد خوزستان - پیکان تهران - ورزشگاه غدیر اهواز ؛ ساعت ۱۵
داور: کوپال ناظمی کمکها: سعید قاسمی – حمید سبحانی داور چهارم: حسین زمانی ناظر: ایرج نظری


پدیده خراسان - استقلال تهران - ورزشگاه ثامن مشهد ؛ ساعت ۱۵
داور: اشکان خورشیدی کمکها: محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر داور چهارم: علی صفایی ناظر: محمدرضا فلاح



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته