دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1396 - 13:52
رئیس هیأت پارلمانی قزاقزستان :

مسئله سوریه یکی از مسائل مهم جهان است

رئیس هیأت پارلمانی قزاقزستان در کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: در مذاکرات آستانه تعیین مناطق کاهش تنش مطرح شد و کشورهای ایران، روسیه و ترکیه ضامن آتش بس شدند که نتایج خوبی به دنبال داشت.
کد خبر : 252364

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رئیس هیأت پارلمانی قزاقزستان صبح امروز در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: مسئله سوریه یکی از مسائل مهم جهان است زیرا مسائلی مانند افراط گری، حل و فصل مناقشات منطقه ای و مسئله آوارگان سوری در بر می گیرد.


وی با بیان اینکه آستانه میزبان مذاکرات سوریه بود تا آتش بس در این کشور حاکم شود که 8 دور مذاکره سبب شد تا مذاکرات ژنو زمینه لازم را برای ورود به مسائل سیاسی سوریه پیدا کند افزود: در مذاکرات آستانه تعیین مناطق کاهش تنش مطرح شد و کشورهای ایران، روسیه و ترکیه ضامن آتش بس شدند که نتایج خوبی به دنبال داشت.


رئیس هیأت پارلمانی قزاقزستان گفت: همچنین اعلامیه مشترکی نیز در مورد مین زدایی مناطق مختلف سوریه از جمله مناطقی که به میراث فرهنگی این کشور ارتباط دارد را در دستور کار قرار دهد و این موضوع اجرایی شده است.


وی با بیان اینکه قزاقستان از همه مذاکراتی که تا کنون در مورد سوریه انجام شده حمایت می کند گفت: اجرای ایده هایی که در این مذاکرات مصوب می شود راه حل مشکلات سوریه را فراهم می کند.


رئیس پارلمان قزاقزستان بیان کرد: مذاکرات قزاقزستان بخش لاینفک مذاکرات ژنو در خصوص سوریه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته