دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1396 - 14:18
رئیس انجمن علمی پرستاری ایران:

کمتر از ۲۰۰ پرستار توانبخشی در کشور داریم

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ پرستار توانبخشی در کشور داریم و نیاز به این نیروها در همه بخش‌ها مشهود است.
کد خبر : 252356

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مسعود فلاحی در حاشیه بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، گفت: یکی از رویکردهای مهمی که در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد، موضوع پرستاری توانبخشی است. امر توانبخشی یک امر تیمی است و در تمام مراحل درمان تا بهبودی تیم پرستاران در خدمت بیمار هستند.


وی افزود: معمولا عملیات توانبخشی بیماران را پرستاران انجام می‌دهند، لذا این کنگره فضای مناسبی برای بحث‌های علمی در زمینه پرستاری توانبخشی است.


رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: پرستاری توانبخشی چندسالی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است. از سال ۹۱ رشته کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی مصوب شده و در تعدادی از دانشگاه‌ها ایجاد شده است.


وی گفت: این کنگره فرصت مناسبی است که دانشجویان رشته پرستاری توانبخشی و کسانی که در این شغل مشغول به کار هستند، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند.


فلاحی ادامه داد: حیطه وظایف پرستاری توانبخشی مربوط به بیمارانی است که دچار افت عملکرد نشده‌اند و شرح وظایف پرستاری توانبخشی در بیماری های مختلف، متفاوت است.


وی افزود: در حال حاضر کم‌تر از ۲۰۰ پرستار توانبخشی در کشور داریم و نیاز به این نیروها در همه بخش‌ها مشهود است.


بر اساس این گزارش، بیست و یکمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران تا 29 دی در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته