دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1396 - 13:44
کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی:

نایب رئیس مجلس اردن: مساله فلسطین خط قرمز اردن است

خمیس عطیه در حاشیه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌توانند ماهیت حقیقی قدس را خدشه‌دار کنند.
کد خبر : 252313

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، خمیس عطیه صبح روز چهارشنبه در حاشیه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سخنانی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌توانند ماهیت حقیقی قدس را خدشه‌دار کنند.


این مقام اردنی که برای شرکت در نشست فوق به تهران سفر کرده است، در سخنرانی خود محور اصلی صحبت‌هایش را موضوع قدس و نگاه دولت اردن به این موضوع قرار داد و تاکید کرد: قدس همواره پایتخت همیشگی مردم فلسطین است. از زمانی که ترامپ در آمریکا بر روی کار آمده صهیونیست‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند توطئه‌های جدید را علیه مردم فلسطین اجرا کنند و در همین چارچوب ضروری است که ما کشورهای اسلامی با یکدیگر در این زمینه همکاری و وحدت بیشتری داشته باشیم.


خمیس عطیه با تاکید بر اینکه ما کشورهای اسلامی در زمینه مساله فلسطین باید با جامعه بین‌المللی هماهنگی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم در راستای احقاق حقوق فلسطینی‌ها اقدامات جامع‌تری برداریم، تاکید کرد: لازم است از همین جا برای همه فلسطینی‌هایی که مقاومت می‌کنند درود بفرستم. ما در اردن مساله قدس را به عنوان مساله اصلی خود قلمداد می‌کنیم. ما هرگونه تعرض به قدس و فلسطین را تعرض به اردن می‌دانیم و مساله فلسطین مساله جداناپذیر از مسائل جهان عرب و جهان اسلام است.


نایب رئیس مجلس اردن با تاکید بر اینکه مساله فلسطین خط قرمز اردن است، خاطرنشان کرد: امروز فلسطینی‌ها بیش از گذشته با اقتدار ایستاده‌اند و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که پروژه اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها اجرایی شود.


این مقام اردنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در کشورهای اسلامی باید به موضوع مردم‌سالاری، احترام به حقوق مردم و دموکراسی توجه بیشتری شود و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد تا مردم بتوانند به حقوق خود راحت‌تر دست پیدا کنند، به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای این بحران ما در کنار مردم سوریه بوده‌ایم. در حال حاضر حدود یک میلیون و 300 هزار سوری به اردن پناه آورده‌اند و با توجه به شرایط و مساحت اردن این تعداد جمعیت بسیار زیاد است. ما از همه جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به ما کمک کند تا بتوانیم نیاز خواهران و برداران آواره سوری خود را که به اردن پناه آورده‌اند تامین کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب