دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 09:54
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر :

یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی توسعه تحصیلات تکمیلی است

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغ ‌شده از سوی مقام معظم رهبری درباره توسعه علم و فناوری، با توسعه و گسترش تحصیلات تکمیلی محقق می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی توسعه تحصیلات تکمیلی است.
کد خبر : 2523

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد امیری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر سال تحصیلی جدید را با پذیرش حدود ۵۷ دانشجوی دکتری، بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی کار‌شناسی ارشد و بیش از۳۰۰۰ دانشجوی کار‌شناسی و کاردانی آغاز کرده است. تا پایان سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بیش از ۸۰۰۰ دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که این میزان ظرفیت مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر یک سرمایه علمی برای استان خواهد بود.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که توسعه کیفی دانشگاه منوط به توسعه تحصیلات تکمیلی است. که یکی از شاخص‌های کیفی گرایی که در دهه چهارم دانشگاه که دهه توسعه کیفی توسط ریاست عالیه دانشگاه نامیده شده است.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خاطر نشان کرد: توجه به تعدیل هرم هیات علمی که با جذب اعضای هیأت علمی در رشته‌های مورد نیاز صورت خواهد پذیرفت یک تحول عظیمی در این دانشگاه رخ خواهد داد.


امیری افزود: از جمله برنامه‌های حوزه معاونت آموزش واحد بوشهر پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش‌محور است تا با پیوند دانشگاه و صنعت در امر تقاضا محوری و آموزش کار آفرین در استان نقش به سزایی داشته باشیم.


وی بیان کرد: واحد بوشهر در نظر دارد که با توسعه کمی تحصیلات تکمیلی در راستای تامین نیاز استان و برای کیفی سازی طرح جامع آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد در استان را ارائه کند. در این طرح با در نظر گرفتن پتانسل‌ها و شاخص‌های که مد نظر دکتر غریبی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی نظیر تبدیل دانشگاه به یک دانشگاه کار آفرین، نیاز سنجی نیاز صنایع استان بر اساس پتانسل استان، امکان استفاده از ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی و... ارزیابی واحد‌ها و مراکز استان صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته