دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1396 - 11:06
معاون اول قوه قضاییه:

این جمله که «دولت اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم ندارد» غلط است

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه دولت اسلامی هم شمشیر دارد و هم کتاب و در مقابل ظلم می‌ایستد و اگر کسی قابل اصلاح نباشد آن را مجازات می‌کند، گفت: این حرف که دولت اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم ندارد و نمی‌خواهد کسی را به زور به بهشت ببرد، غلط است.
کد خبر : 252234

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی ضمن تشکر از فرمانده ناجا از متولی این همایش سردار رادان به عنوان فردی دبیر و شجاع نام برد و از او تشکر کرد و گفت: سردار رادان بنا به دستور مقام معظم رهبری مرکز مطالعات راهبردی ناجا را راه‌اندازی و با انگیزه بالا فعالیت خو د را ادامه می‌دهند.


وی با اشاره به موضوع همایش تصریح کرد: همه ما باور داریم که آفریده‌ای و آفریننده‌ای وجود دارد جهان هستی آفریده شده و آفریننده‌ای دارد و این جهان و آفرینش دارای نظم و انضباط خاصی است. ما قبول داریم که آفریننده این جهان علیم و غدیر و رحمان و رحیم است که از جمله این آفریده‌ها و اشرف آنها انسان‌ها است انسان دارای تفکر و تعقل است و همین تفکر و عقلانیت و استعداد و ظرفیتی که خداوند در وجود او نهاده می‌تواند او را به علی علیین برساند و یا اگر به آنچه باید عمل نکند می‌تواند به اسفرالسافرین سقوط کند.


معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه دین اسلام جامع، کامل و کافی است تا بتواند به قله سعادت و کمال برسد، عنوان کرد:‌ اگر ما به این دین ملتزم باشیم به علی علیین می‌رسیم و از سقوط نگه داشته می‌شویم حدود 4 دهه قبل در ایران انقلابی به وقوع پیوست و با رهبری یک اسلام شناس و بنده جامع این انقلاب ادامه پیدا کرد و یکی از دست پروده‌های این فرد نیز رهبری این انقلاب را برعهده گرفت. نظام انقلاب اسلامی مبتنی‌بر یک نظام اسلامی ناب پایه‌گذاری شده است و این نظام وقتی موثر است که دولتمردان و کارگزاران با همین شیوه عهده‌دار اجرا شوند. باید با روش و بینش دین اسلام رفتار شود و بینش‌شان کسری نداشته باشد در غیر این صورت نمی‌توانند نظام اسلامی را محقق کنند. در واقع نظام اسلامی مبتنی بر لا اله الا الله است که هم جذابیت دارد هم دفع و هم سلبیت دارد و هم ایجاب می‌کند. در مقابل ظلم می‌ایستد و اگر امیدی به اصلاح نباشد دفع و مجازات صورت می‌گیرد و در مقابل مظلوم خشوع و خضوع دارد. کارگزاران این نظام باید با این روندپیش بروند نمی‌توانیم بگوییم انقلاب اسلامی داریم اما اقتصاد و فرهنگ‌مان غیر اسلامی باشد از تجهیزاتی استفاده کنیم که روح در آن نباشد اجزای گوناگون این جامعه باید عنوان جمهوری اسلامی را داشته باشد و اقشار مختلف جامعه را به سمت کمال هدایت کنند.


اژه‌ای ادامه داد: این حرف که نظام دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم مردم ندارد غلط است و کسی را نمی‌خواهند به زور به بهشت ببرد به یک معنای دیگر غلط است جامعه و دولت اسلامی وظیفه دارد بستری را برای رشد همه فضائل اخلاقی فراهم کند و بر همین اساس در قانون اساسی پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و دولت اسلامی موظف است بستری را فراهم کند که فضائل اخلاقی در همه ابعاد آن رشد کند و انسان به سمت کمال برود.


موانع رسیدن به زندگی مطلوب باید در دولت اسلامی برطرف شود


اژه‌ای گفت: موارد رسیدن به یک زندگی مطلوب اخلاص و پویایی است و یک فرد باید در دولت اسلامی موانع سر راهش برداشته شود. اگر این مواضع و موانع با تذکر دادن و اقدامات نرم برطرف نشد لازم است با اقدامات سخت برداشته شود تا موانع رسیدن به سعادت انسان از مسیرش برداشته شود و برای رسیدن به سعادت باید مقدماتی فراهم شود بخش‌های مختلف جامعه آماده باشند و کل جامعه نیز اسلامی شود. با بینش انتقادی نمی‌توان تمدن اسلامی را پایه‌گذاری کرد اگر بخواهیم یک تمدن قابل ارائه و الگو برای جهان ارائه کنیم باید همه ما از انسان ناب و یک دین جامع بهره ببریم.


وی با بیان اینکه توانایی اداره مطلوب بشر توسط این دین وجود دارد، تصریح کرد: این دین نازل شده و جمهوری اسلامی نیز باید مبتنی بر آن عمل کند صدها هزار بار خدا رو شکر که از نیروی انتظامی متدین و جهادگر برخورداریم و اولویت آن برقراری نظم و انضباط است. سوال این است که نظم و انضباط در دین چه جایگاهی دارد برای ایجاد آن اسلام چقدر اهتمام می‌ورزد. اسلام برای برقرار کنندگان نظم ارزش قائل است و برای کسانی که سد راه امنیت و نظم جامعه می‌شوند مجازات بزرگی را در نظر گرفته است. اگر کسی راه ما را ناامن کرد یا بر مردم سر گردنه گرفت یا شهر را ناامن کرد و با استفاده از سلاح گرم یا خودنمایی و استفاده از سلاح سرد باعث وحشت مردم شد، مجازاتی در پی دارد. در اسلام آمده است رجل یا ید او را قطع کنید یعنی می‌توان یک دست و پای آن فرد را قطع کرد این یکی از مجازات‌ها برای ناامن کنندگان جامعه است یا آنکه این فرد را اعدام کنید، راه دیگر این است که برای همیشه باید آنها را از جامعه جدا کرد و اجازه برگشت به جامعه و خانواده را نداشته باشند.


مردم با دیدن پلیس باید آرامش بگیرند


معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه ماموریت‌هایی در قانون اساسی برای نیروی انتظامی تعریف شده است، تصریح کرد: ‌کدام دستگاه را سراغ داریم که با تمام اقشار و سطوح جامعه سر و کار داشته باشد. نیروی انتظامی در مرزهای آبی و خاکی و عمق کشور حضور دارد. به نظر می‌رسد نیروی انتظامی کمک‌های بزرگی به جامعه می‌کند و مورد اعتماد است. اگر بخواهیم به قصد عالی برسیم باید تمدن نوینی مبنی‌بر اسلام اجرایی کنیم آن هم در دنیایی که جاهلیت مدرن است. می‌گفتند در گذشته کودکان را زنده به گور می‌کردند امروز این اتفاق نمی‌افتد روزانه تعداد زیادی از کودکان بزرگ شده در رحم مادر سقط می‌شوند یا بسیاری از بچه‌های به دنیا آمده و شیرخواره با سلاح‌های پیشرفته، بمب و موشک کشته می‌شوند، این جاهلیت که از آن قبلی بیشتر است امروز ظلمتی وجود دارد که عین ظلمات است اما با رنگ‌ها و لعاب‌هایی ظاهرش را روشن کردند و در گاهی از وقت‌ها سراب را به جای آب به ما نشان می‌دهند. در این جاهلیت مدرن و ظلمات منافقانه ما باید به نقطه مطلوب برسیم و برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به تمدن قرآنی عمل کنیم.


اژه‌ای تصریح کرد: ‌قوه قضاییه باید در تراز جمهوری اسلامی باشد نیروی انتظامی و دولت هم همینطور، شاید مردم از ما و کارمان راضی باشند اما ما نباید خودمان از خودمان راضی باشیم. ما باید برای سایر کشورها الگو باشیم نه اینکه بگوییم اردوغان تماس گرفته و صحبت‌هایی را مطرح کرده است، ما باید به جایی برسیم که خداوند از ما خشنود باشد.


سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه ما باید به جایی برسیم که وقتی صحبت می‌کنیم مردم و رسانه‌ها بدون هیچ شک و شبهه‌ای بگویند این حرف صادق است، تصریح کرد: پلیس باید به جایی برسد که اگر کسی در خطر، خودروی او را دید احساس آرامش کند اگر خدای نکرده خانمی دچار تخلف شد و پلیس برای بازداشت او آمد پدرش خیالش راحت باشد که فرزند دخترش را به دست یک پلیس امن سپرده است. در واقع مردم باید با دیدن پلیس آرامش و اطمینان پیدا کنند و در نهایت ما باید بر اساس آنچه خداوند خواسته است الگو باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته