دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1396 - 10:40

افشاگری مدیران سابق فیس‌بوک درباره انتخابات آمریکا

مسئولان سابق «فیسبوک» از این شرکت خواسته اند که داده های خود را در اختیار محققان مستقل قرار دهد تا آنها بتوانند فعالیتهای مشکوک در این شبکه اجتماعی را پیش از آنکه به معضلی جدی تبدیل شوند، بررسی کنند.
کد خبر : 252214

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه ان‌بی‌سی، دو مدیر سابق شبکه اجتماعی فیس‌بوک، به تندی از سیاست‌های این شرکت انتقاد کردند.


سندی پاراکیلاس مدیر پیشین فیس‌بوک، اعلام کرد که این شرکت با تمرکز بر کسب سود و افزایش شمار افراد ثبت‌نام کننده بر روی وبسایت خود، کاربران را قربانی کرده است. وی در این گفتگو اظهار داشت: «یکی از مسائلی که دائماً در جریان شغلم با آن روبرو بودم، این بود که شرکت فیس‌بوک به طور مرتب افزایش تعداد کاربران و درآمدزایی را بر حمایت از کاربران ارجح می‌دانست.»


او که از سال ۲۰۱۱ میلادی به مدت ۱۸ ماه در شرکت فیس‌بوک مشغول به کار بوده است، در این شرکت وظیفه مدیریت تبلیغات غیرمستقیم را برعهده داشت. او همچنین انطباق سیاست شرکت با حقوق کاربران در زمینه رعایت حریم خصوصی را مدیریت می‌کرد.


راجر مک نامی مشاور پیشین مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک، نیز می‌گوید سیاست این شرکت برای افزایش تعداد کاربران خلاف دموکراسی است. او می‌گوید: «تمام محتویاتی که شما بر روی فیس‌بوک لایک می‌کنید چیزی است که از نظر آنها شما به آن علاقه دارید. این اطلاعات در خدمت مدل تجاری و سود آن به کار گرفته می‌شود.»


شرکت «فیس‌بوک» چند ماه پیش به کمیته تحقیق کنگره آمریکا اطلاع داد که ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در معرض تبلیغات روسیه قرار گرفتند.


تریستان هریس کارمند سابق شرکت گوگل نیز در مورد نقش فیس‌بوک در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت: «فیس‌بوک یک صحنه جنایی زنده و واقعی از نظر آنچه در انتخابات سال ۲۰۱۶ رخ داد، بود. تنها هم مسئولین آن به آنچه واقعاً روی داد، دسترسی دارند.»


مسئولان سابق فیس‌بوک از این شرکت خواسته‌اند که داده‌های خود را در اختیار محققان مستقل قرار دهد، تا آنها بتوانند فعالیت‌های مشکوک در این شبکه اجتماعی را پیش از آنکه به معضلی جدی تبدیل شود، بررسی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته