دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لغو بی‌صدای کنسرت مجلسی با کسالت صهبایی

ارکستر مجلسی ایران در حالی طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی تعیین شده در جدول جشنواره موسیقی فجر، قرار بود روز گذشته 26 دی ماه در سالن رودکی اجرا داشته باشد، که با وجود فروش بلیت و حضور خیل عظیم مردم، اما این کنسرت لغو شد.
کد خبر : 252206

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، با نزدیک شدن عقربه‌های ساعت به 18:30 رفته رفته سروکله مخاطبانی که وعده به تماشا نشستن اجرای ارکستر مجلسی را داشتند وارد سالن شدند و از آنجا که حراست مجموعه اطلاعی نسبت به لغو این اجرا نداشت، مانعی برای ورود مخاطبان ایجاد نکرد و توضیحی نیز ارائه نشد.


پس از گذشت دقایقی، در حالی که دعوت شدگان و خریداران بلیت پشت درب ورودی سالن مانده بودند مسئول سالن رودکی از لغو اجرا خبر داد.


با شدت گرفتن اعتراضات و مواجه شدن با انتقادهایی مبنی بر عدم اطلاع‌رسانی درست و به موقع، عامل کنسل شدن این اجرا کسالت منوچهر صهبایی اعلام شد.


سپس برای خاموش شدن اعتراضات و انتقادها نسبت به این عملکرد، از حاضران در سالن انتظار خواسته شد تا به تالار وحدت که از ساعت 18:30 میزبان ریکاردو ریبروفادو از کشور پرتغال بود مراجعه کنند.


اگرچه همیشه با آغاز کنسرت‌ها و اجرای نمایش‌ها درهای ورودی سالن بسته می‌شود و با اجرای آثار مخاطبان اجازه وارد شدن به سالن را پیدا نمی‌کنند، اما اینبار در بزرگترین اتفاق موسیقایی کشورمان شاهد ورود و خروج هر لحظه‌ای مخاطبان به تالار وحدت بودیم.


بر همین اساس گویا اجرای هنرمند پرتغالی که تنها توانسته بود بخش همکف تالار وحدت را آن هم به صورت نیمه، پر کند این امکان را برای جشنواره ایجاد کرده‌ بود که در هر زمان هرکس بر هر صندلی که دلش می‌خواهد بنشیند و یا در میانه اجرا وارد سالن شود.


آنچه در این میان جالب است، این است که در هر دوره از جشنواره شاهد عدم برگزاری اجرا و کسالت‌های یکباره هنرمندان هستیم به طوریکه در دوره قبل دولتمند خالف و در این دوره منوچهر صهبایی از اجرای موسیقی بازماندند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته