ایجاد هلدینگ و شرکتهای اقماری برای کسب درآمد غیر شهریه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فاضل لاریجانی در جلسه هفتگی هیات رئیسه واحد آیت الله آملی با بیان تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولان بر رونق درآمدهای غیر شهریه، اظهار کرد: «در نخستین گام باید به کشف ظرفیتهای درآمدزایی اقدام کرد و در قدم بعدی راهکارهای عملیاتی تحقق آن را با استفاده از تأسیس هلدینگ و شرکتهای اقماری دنبال کرد.»
لاریجانی با توجه به اینکه از سال 1393 زیاندهی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد، خاطرنشان کرد: «سال گذشته در شورای رؤسای استان مازندران درباره راهکار برون رفت، پیشنهاد ایجاد هلدینگ را مطرح کردیم که الحمدلله سازمان مرکزی نیز همین ایده را دنبال میکند و مشغول تدوین آییننامه برای عملیاتی شدن آن است.»
وی با بیان اینکه در هلدینگ هر واحد دانشگاهی باید ظرفیتهای درآمدزایی خود را بسنجد، افزود: «متناسب با آن، شرکتهای تعاونی کارکنان و استادان تشکیل میشود و سپس همه اینها زیر نظر یک هلدینگ قرار میگیرد؛ البته ابهاماتی درباره ترجمان و اجرای آن در واحدها وجود دارد؛ اینکه شرکتها در واحد دانشگاهی چگونه شکل میگیرند و ارتباطشان با دانشگاه چگونه است و ارتباط آن با هلدینگ چگونه تعریف میشود که لازم است در قالب طرح پژوهشی در یک زمان بندی مشخص کار شود.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با قدردانی از عملکرد مرکز تحقیقات و نوآوری این دانشگاه بیان کرد: «چندین طرح و تفاهمنامه در این مرکز ایجاد شده است اما برای پویایی بیشتر باید ایدههای جمعی و خرد جمعی در این مرکز حاکم شود و برای اینکه مرکز در سطح ملی و بینالمللی شناخته شده و معتبر شود نیاز است که نتایج خروجی طرحها کاربردی شود.»
این مسئول با بیان این پیشنهاد که شورای برنامه ریزی واحد آیت الله آملی تشکیل شود، گفت: «این شورا متشکل از استادان خوش فکر و افراد متخصص در خارج از دانشگاه حداقل ماهی یکبار تشکیل جلسه دهد و با جلسات منظم و هدفدار برنامه ریزی کلان دانشگاه را عملیاتی کند.»
لاریجانی با توجه به سانحه کشتی سانچی و درگذشت شهادت گونه چندین نفر از هموطنان افزود: «این حادثه غمبار و تأثر برانگیز بود و فقدان این عزیزان به ویژه از دست دادن سه دانشجوی عزیز دانشگاه آزاد اسلامی را حضور خانوادههای به سوگ نشسته تسلیت عرض میکنیم و امیدواریم خداوند متعال به خانواده همه درگذشتگان صبر عنایت فرمایند.»
انتهای پیام/