دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چند توصیه برای پیشگیری از ابتلا به آندومتریوز

آندومتریوز بر اثر کاشته شدن سلول‌های آندومتر در فضای بیرون رحم به وجود می‌آید که فیزیولوژی‌های مختلفی همچون برگشت خون قاعدگی به حفره لگن، تغییرات ایمونولوژی و... را به دنبال دارد و در صورت رعایت نکردن موارد لازم ممکن است منجر به نازایی شود.
کد خبر : 252128

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، با اینکه این بیماری درمان تخصصی قطعی ندارد اما زود ازدواج کردن و زود فرزنددارشدن در پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر است. همچنین باید سبک زندگی خود را اصلاح کرد؛ یعنی ورزش کردن را در برنامه هفتگی خود قرار دهید و استفاده از میوه‌ها و انواع سبزی های تازه و مواد غذایی حاوی فیبر را فراموش نکنید.


اگر می‌خواهید از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید باید مصرف گوشت‌های قرمز و فست فودها را نیز خیلی کم کنید، مجموع موارد یادشده در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.
ناگفته نماند که ژنتیک هم در بروز این بیماری نقش بسیار مهمی دارد و زنانی که یکی از بستگان درجه ‌اول آنها مبتلا به این بیماری هستند، نسبت به سایرین بیشتر احتمال دارد دچار این مشکل شوند. تشخیص بموقع این بیماری بسیار مهم است و می‌توان با درمان‌های زودهنگام از پیشرفت و عوارض احتمالی آن جلوگیری کرد.


منبع:‌روزنامه ایران


انتهای پیام/

برچسب ها: آندومتریوز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته