دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 15:39
رئیس مجلس اندونزی در کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی:

ایران می‌تواند تنش‌های به وجود آمده در منطقه را مدیریت کند

فضلی‌زون، رئیس مجلس اندونزی در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: ما برای فقر روزافزون کشورهای اسلامی که باعث گسترش تروریست می‌شود نگرانیم.
کد خبر : 252025

به گزارش خبرنگار پارلمانی حوزه سیاسی خبرگزاری آنا، فضلی‌زون، رئیس مجلس اندونزی در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت به ایران و بنگلادش در پی آتش‌سوزی نفتکش ایرانی و جان باختن تعدادی از ایرانی‌ها و بنگلادشی‌ها اظهار داشت: بنده باور دارم که ایران می‌تواند تنش‌های به وجود آمده در منطقه را مدیریت کند.


وی افزود: این کنفرانس برای دنیا اسلام و فلسطین به ویژه قدس شریف مؤثر واقع خواهد شد.


رئیس مجلس اندونزی گفت:‌این تعجب‌آور نیست که واکنش دنیا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تلاویو به قدس شریف ضعیف است.


فضلی‌زون با بیان اینکه بیش از منابع دنیا در اختیار کشورهای اسلامی است، افزود: ما برای فقر روزافزون کشورهای اسلامی که باعث گسترش تروریست می‌شود نگرانیم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک تراژدی انسانی در حال رخ دادن است، عنوان کرد: البته باید بگوییم این یک تسویه قوی و سیستماتیک است. ما از طرف پارلمان اندونزی که جزو اولین نفراتی بودیم که به میانمار رفتیم باید با نهایت تأسف بگوییم که با خبر شدیم شنیع‌ترین و بدترین مجازات در این تسویه حساب و حتی بدترین شکل تجاوزهای جنسی بودیم لذا از پارلمان و دولت میانمار می‌خواهیم که صلح و امنیت را به آنجا برگرداند.


رئیس مجلس اندونزی با دعوت کشورهای اسلامی به همکاری نزدیک در راستای نجات مسلمانان میانمار خاطرنشان کرد: از دولت میانمار می‌خواهم قطعنامه‌های سازمان ملل در راستای حمایت از مسلمانان را اجرا کند.


فضلی‌زون اعلام کرد: از طرف پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان یعنی اندونزی مسئولیت‌پذیری خود را ابراز می‌کنیم و ما همواره به نظم جهانی براساس آزادی اعتقاد داریم.


وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: کشور اندونزی متعهد به حمایت از آرمان‌های فلسطین است و از آنها در برابر تهدیدات شوم رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم.


رئیس مجلس اندونزی با تأکید براینکه استعمار در همه جای دنیا باید از بین برود، گفت: روش‌های دیپلماتیکی برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل وجود دارد البته ما در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ماه گذشته دیدیم که چه واکنش محکمی در محکومیت از قدس شریف صورت گرفت.


فضلی‌زون ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم و کشورهای اسلامی وظیفه داریم در برابر اوضاع فعلی منطقه که بسیار چالش‌برانگیز هم هست مقابله کنیم همچنین واکنش‌های مناسبی را در این خصوص که باعث پیشرفت کشورهای اسلامی است داشته باشیم.


وی در بخش پایانی سخنان خود عدم امنیت و ثبات را بزرگترین مشکلات کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد:‌ در این رابطه و در شرایط کنونی منطقه اتحاد ما بسیار مهم است چرا که پیامبر اکرم (ص) همواره از حکمت و موعظه برای تبلیغ اسلام اتحاد را به جهان اسلام توصیه می‌کردند. لذا صلح و امنیت پایدار باعث کامیابی مشترک کشورهای اسلامی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته