دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 14:52
رئیس مجلس قطردر کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی:

باید با همه وجوه تروریسم فرهنگی و حرفه‌ای مبارزه شود

رئیس مجلس قطر گفت: ما از وضعیت کنونی و آنچه نظامیان اسرائیل علیه فلسطین اقدام می‌کنند بسیار متاسف هستیم و باید تلاش کنیم تا از پایداری مقاومت فلسطین دفاع کرده و مواضع قدس شریف محکم‌تر شود.
کد خبر : 251996

به گزارش خبرنگار پارلمانی حوزه سیاسی خبرگزاری آنا، احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی طی سخنانی ضمن ابراز تسلیت در پی جان باختن تعدادی از خدمه نفتکش ایرانی اظهار داشت: امروز ما دور هم جمع شده‌ایم در حالی که جهان اسلام مورد ظلم و خطرهای بسیاری قرار گرفته است که وجود ما را به عنوان ملت مسلمان تهدید می‌کند.


وی افزود: ضعیف‌ترین ملت‌ها به خود اجازه توهین به مقدسات مسلمانان را می‌دهند اما بدانند ما قوی هستیم و توانایی‌های بسیاری داریم اما متاسفانه به متهم کردن یکدیگر مشغول شده‌ایم در حالی که دشمنان از این مورد سواستفاده می‌کنند.


احمد بن عبدالله بن زید آل محمود با بیان اینکه همواره خدا ما را به وحدت و برابری فراخوانده گفت:‌ متاسفانه ما برادران با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌ایم و توانایی یکدیگر را به هدر داده و تلاش می‌کنیم ارزش همدیگر را پایین بیاوریم.


وی ادامه داد: قطر در شرایط کنونی در وضعیتی به سر می‌برد که کمیسیون حقوق بشر و سازمان ملل از حد و حصر روابط دیپلماسی عبور کرده و باعث نقض حقوق بشر شدند. این اقدامات یک جنگ اقتصادی علیه قطر است.


وی تأکید کرد: از اعضای کنفرانس می‌خواهم که فریب دشمنان را نخورده و تحت تاثیر آنها قرار نگیرند چرا که اسلام تروریسم را محکوم می‌کند.


احمد بن عبدالله بن زید آل محمود با بیان اینکه اسلام در زمینه همچنان در زمینه پیشرفت و شکوفایی پیشتاز است، گفت: اسلام فقط حدیث کلام و صحبت نیست. کلبه دینی است که وحدت و سازش ملت‌ها را طی قرن‌های متمادی گسترش می‌دهد و این را هم بگویم که همیشه تاریکی قبل از طلوع خورشید قرار دارد.


رئیس مجلس قطر ادامه داد:‌ ما از وضعیت کنونی و آنچه نظامیان اسرائیل علیه فلسطین اقدام می‌کنند بسیار متاسف هستیم و باید تلاش کنیم تا از پایداری مقاومت فلسطین دفاع کرده و مواضع قدس شریف محکم‌تر شود.


وی در رابطه با مسئله تروریسم در منطقه عنوان کرد: قطر قطعا میان تروریسم و دفاع از حق فرق قائل است و باید گفت تروریسم فقط جنبه امنیتی ندارد بلکه باید با وجوه مختلف فرهنگی و حرفه‌ای آن مبارزه شود.


وی در خاتمه اظهار داشت: در راستای افزایش نقش زنان و اقدامات سیاسی آنها مجلس قطر در حال حاضر اقدام به جذب و ورود تعدادی از زنان در پارلمان اقدام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته