دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 14:21
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تذکر شفاهی:

ابهامات حادثه نفتکش سانچی با پیگیری قانونی شفاف شود

نماینده مردم تهران در مجلس ابهاماتی که در افکار عمومی درباره حادثه نفتکش سانچی پدیدارشده با پیگیری قانونی لازم ضمن احیای حقوق این جانباختگان شفافیت لازم در سطح جامعه نیز ایجاد شود.
کد خبر : 251979

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز (سه شنبه 26 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن عرض تسلیت عروج ملکوتی 32 خدمه نفتکش سانچی گفت: با توجه به اینکه اقدامات این دریادلان در راستای تحقق اصل 43 قانون اساسی و برای تامین استقلال جامعه بوده است؛لذا براساس اصل 22 قانون اساسی حفاظت از حیثیت و جان این عزیزان بر عهده دولت است.


نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: متاسفانه حادثه نفتکش سانچی در هاله ای از ابهامات و شایعات قرار گرفته است که بستری برای تفرقه افکنی و کاهش اعتماد اجتماعی توسط شبکه های معاند در داخل کشور شده است؛لذا ضروری بوده ابهاماتی که در افکار عمومی پدیدارشده با پیگیری قانونی لازم ضمن احیای حقوق این جانباختگان شفافیت لازم در سطح جامعه نیز ایجاد شود.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس اصل 10 قانون اساسی خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است تصریح کرد: براساس اصل 21 قانون اساسی حقوق زنان در تمام جهات باید تضمین شود؛اما متاسفانه میزان اعتبار تخصیص یافته در بودجه 97 برای زنان سرپرست خانوار با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بسیار اندک است.


عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:از کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 درخواست می شود از طریق بودجه نهادهای خاصی که حذف شده به بودجه زنان سرپرست خانوار اضافه شود و بودجه ای برای بیمه زنان سرپرست خانوار لحاظ شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته