دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 14:03
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکر شفاهی:

وزارت نفت و خارجه ابعاد حادثه نفتکش سانچی را شفاف سازی کنند

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس خواستار روشن شدن ابعاد حادثه نفتکش سانچی توسط وزارت نفت و امور خارجه شد.
کد خبر : 251970

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید محسن علوی در نشست علنی امروز (سه شنبه 26دی) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شهادت گونه عزیزان ایران اسلامی در نفتکش سانچی گفت: از مسئولان وزارت نفت و وزارت امور خارجه درخواست می شود جهت روشن شدن ابعاد این حادثه اقدامات لازم را به عمل آورند.


نماینده مردم لامرد و مهر درمجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نفت افزود: خروج بخشی از پروژه اتان گیری پارسیان شهرستان مهر به استان بوشهر خساراتی برای استان فارس بهمراه داشت که مردم استان فارس هیچ گاه فراموش نمی کنند لذا پیرو مذاکرات حضوری و مکاتبات صورت گرفته با وزیر نفت و"مخبر" ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مقرر شد تا برای جذب نیرو در این پروژه از جوانان نخبه و تحصیلکرده استان فارس براساس ماده 47 برنامه ششم توسعه اقدام شود.


وی ادامه داد: متاسفانه در عمل شاهد جذب نیروهای غیربومی و اقدام برخلاف برنامه ششم توسعه هستیم؛لذا مستدعی است نسبت به اصلاح این رویه اقدام شود.


عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: تاثیر آلایندگی صنایع نفتی در عسلویه در شهرستان های لامرد و مُهر با جدیت پیگیری شود تا بیش از این حقوق مردم این شهرستان ها تضییع نشود و امکانات بهداشتی ودرمانی در اختیار مردم این شهرستان ها قرار گیرد.


نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: جذب نیرو در صنایع انرژی بر لامرد تحت مدیریت سازمان ایمیدرو به هیچ عنوان قانونی نبوده و حساسیت های محلی ایجاد کرده است ؛لذا باید تدابیر لازم اتخاذ شود و از این بی تدبیری ها که تاکنون توسط مسئولان محلی این قسمت صورت گرفته جلوگیری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته