دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1394 - 13:57

مراسم بزرگداشت شهید صدوقی در مؤسسه اطلاعات برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین شهید محراب آیت‌اللّه شیخ محمد صدوقی نماینده امام و امام جمعه یزد، شب گذشته به همت کانون احسان و توحید در مؤسسه اطلاعات برگزار شد.
کد خبر : 25196

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید‌محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، ضمن خوشامدگویی به میهمانان با اشاره به روند ساخت ساختمان این موسسه اظهار کرد: معمولا موسسات فرهنگی را مسئولان وقت افتتاح می‌کنند اما ما برای کلنگ‌زنی این موسسه در زمانی که آقای لاریجانی در سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود از سیدمحمد خاتمی برای این کار دعوت کردیم.


دعایی ادامه داد: هنگام افتتاح این موسسه نیز همزمان با پایان دوره اول دولت اصلاحات بود که رئیس دولت اصلاحات موسسه اطلاعات را افتتاح کرد.


وی افزود: از همان زمان آغاز به کار موسسه یک دفتری به رئیس دولت اصلاحات اختصاص داده شد تا بعد از پایان دوره ریاست جمهوری فعالیت‌های خود را در این محل انجام دهند.


در ادامه جلسه حجت‌الاسلام ناصر نقویان به موضوع «حُسن در عمل» پرداخت و گفت: در مجموعه عوامل عمل‌ساز و عمل آفرین در آیات و روایات ما این نکته به راحتی قابل درک است که اخلاص، کثرت و تطابق با حق، تنها ملاک پذیرش عمل از نگاه پروردگار نیست.


نقویان تأکید کرد: در نگاه باریک و دقیق قرآن عمل باید حاوی یک مفهوم به نام «حُسن» باشد. حسن به معنای زیبایی مد نظراست. اگر حق با مابود و عمل اخلاص تمام داشت، ولی با مفهوم حسن عجین نبود، حتما آن عمل پذیرفته نیست.وقتی تمام مفاهیم رفتاری را در قرآن نگاه می‌کنید متوجه می‌شود که خدا حتما یک مفهومی از حسن آنجا گذاشته است.


همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد صدوقی، نوه شهید صدوقی، در مورد نقش علمای بلاد در مقاطع زمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی صحبت کرد و گفت: بعد از انقلاب جایگاه علمای بلاد شکل دیگری به خودش گرفت و مهم‌ترین شاخصه و تغییری که این جایگاه داشت، رسمی شدن جایگاه این نهاد تحت عنوان ائمه جمعه بود.


صدوقی ادامه داد: اما هرچه زمان گذشت و این تشکیلات رسمیت بیشتری پیدا کرد متأسفانه از آن جایگاه اصلی خود خارج شد.


در این مراسم، جمعی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی استان یزد و همچنین شخصیت‌های فرهنگی - سیاسی از جمله رئیس دولت اصلاحات، محمدرضا عارف، محمدرضا تابش، محمدرضا خاتمی، رضا داوری‌اردکانی، حبیب‌الله بیطرف، سیدمحمود دعایی، علی‌اکبر اولیا، سیدمحمد رضوی، سید حمید کلانتری و محمدمهدی فرقانی حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته