دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1394 - 14:20

سفر مقام‌های غربی به یمن با هدف اقناع «انصارالله» به شرکت در انتخابات + سند

در یکی از اسناد فاش‌شده به‌وسیله سایت «ویکی‌لیکس» از وزارت امورخارجه عربستان آمده است که مقام‌ای غربی در سال 2012 با هدف اقناع سران جنبش «انصارالله» یمن برای تحریم نکردن انتخابات و مشارکتشان در آن، به صنعا و صعده سفر و با آن‌ها رایزنی کردند.
کد خبر : 25195

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، یکی از اسناد افشا شده به‌وسیله سایت «ویکی‌لیکس» نشان می‌دهد که در 10 فوریه 2012 گروهی از سران اروپایی و آمریکایی برای راضی کردن سران جنبش «انصارالله» یمن به تحریم نکردن انتخابات در یمن به صنعا سفر کردند.


براساس این گزارش، در بخشی از سند فاش‌شده از وزارت امورخارجه عربستان آمده است: اطلاعات رسیده حکایت از رسیدن نمایندگان اتحادیه اروپا در روز پنج‌شنبه 17 ربیع‌الاول 1433 به استان صعده دارد. در میان این افراد برخی کارمندان سفارت آلمان، رئیس بخش سیاسی اتحادیه اروپا قرار دارند که می‌خواهند با «عبدالملک حوثی» درباره مناقشه به‌وجود آمده بر سر انتخابات یمن و دستمزدهایی که حوثی‌ها (به برخی افراد) برای تحریم آن پرداخت کرده است، گفت‌وگو کند.


در این سند با بیان اینکه «احمد محمد مفتاح» رئیس حزب «امه» جنبش «انصارالله» با سفیر آمریکا درباره درگیری میان حوثی‌ها و برخی گروه‌های سلفی و قبایل هوادار آنها گفت‌وگو کرده، تصریح شده است: هدف از این دیدارها و رایزنی‌ها (میان مقام‌های اروپایی و آمریکایی) اقناع حوثی‌ها برای مشارکت در انتخابات و تحریم نکردن آن بوده است، همانگونه که سفیر آمریکا با رهبران حوثی در صنعا در این باره دیدار و گفت‌وگو کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته