دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 11:40

برقراری ارتباط ریلی میان عربستان و رژیم صهیونیستی

یک روزنامه صهیونیستی جزئیات پروژه رژیم اشغالگر قدس را برای ارتباط ریلی با برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فاش کرد.
کد خبر : 251866

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری عربی 21، روزنامه یدیعوت آحارونت در گزارشی نوشت: «طرح چشم‌انداز یسرائیل کاتز، وزیر حمل و نقل اسرائیل برای راه‌اندازیی مسیر ریلی که مرزهای دریایی اسرائیل را به مرزهای اردن، عراق و عربستان متصل کند، از سوی کابینه اسرائیل در بودجه سال 2019 گنجانده شد.»


طبق این گزارش، پروژه ریلی مذکور حرکت کامیون‌ها را در جاده‌های اسرائیل کاهش می‌دهد که به بهبود ایمنی و کاهش ترافیک منجر می‌شود. طرح بلندپروازانه وزیر حمل و نقل اسرائیل با هدف گسترش خطوط ریلی و اتصال قطار المرج به گذرگاه مرزی با اردن، به‌عنوان بخشی از طرح اسرائیل برای ارتباط مواصلاتی با کشورهای عربی از مسیر اردن به بندر حیفا انجام می‌شود.


یدیعوت آحارونت می‌نویسد: «قرار است قطارها مسافران و کالاها را میان دریای مدیترانه (بندر حیفا) به اردن حمل کنند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، در صورت توافق صلح، این خط ریلی می‌تواند تا عراق و عربستان سعودی نیز امتداد یابد.»


در حال حاضر با توجه به بسته شدن بندرگاه‌های سوریه، بخش عمده‌ای از کالاها با کامیون و در امتداد خط مواصلاتی اسرائیل-اردن حمل می‌شوند. که با افتتاح این پروژه ریلی به میزان زیادی نیاز به کامیون‌ها و رفع و خطر تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته