دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 10:34
با مخالفت نمایندگان؛

اصلاح موادی از قانون ثبت ارقام گیاهی به صورت عادی بررسی می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح موادی از قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال را به صورت عادی بررسی خواهند کرد.
کد خبر : 251826

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه 26 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال را با 60 رأی موافق 99 رأی مخالف و 19 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت طرح مخالفت کردند.


کاظم دلخوش اباتری به عنوان طراح فوریت اصلاح موادی از این قانون تاکید داشت: از آنجاکه در فصل کشاورزی قرار داریم لازم است،هرچه سریعتر درخصوص نحوه اصلاح افزایش بهره وری و کمی و کیفی محصولات کشاورزی اقدامی انجام دهیم.


نماینده مردم صومعه سرا درمجلس عنوان کرد:در برخی از مواد قانون مذکور تعارضاتی با قانون کسب و کار وجود دارد که باید با رفع این مغایرت ها دغدغه بخش خصوصی و کشاورزان را رفع کرد.


محمدمهدی مفتح در مخالفت با فوریت طرح اصلاح موادی از قانون ارقام گیاهی تاکید کرد:تفاوتی بین بررسی یک فوریتی و یک شوری در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و از آنجاکه این قانون دائمی محسوب می شود،باید با دقت بیشتر تصمیماتی در زمینه کشاورزی گرفته شود تا خطای کمتری داشته باشیم.


همچنین،اسداله عباسی در موافقت با یک فوریت طرح مذکور تاکید کرد:درحال حاضر با خشکسالی و بحران آب مواجه هستیم که با اصلاح بذر و نهال می توانیم مانع استفاده بی حد از آب شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته