دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1394 - 12:52

مزدور سابق آل سعود، ریاض را فریب داد و به دبی گریخت

یکی از مزدوران سابق عربستان در یمن، پس از امضای تفاهمنامه ده میلیون ریالی با آل‌سعود برای تصرف گذرگاه «الودیعه»، به دبی فرار کرد.
کد خبر : 25180

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل ازپایگاه اینترنتی «پانوراما»، «هاشم احمر» یکی از جنگ‌سالاران یمنی که سال گذشته در جنگ با جنبش «انصارالله» یمن در منطقه «خمری» شکست خورده بود، پس از فریب دادن «سلمان» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» فرزندش، با گرفتن ده میلیون ریال عربستان برای جنگ با نیروهای «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن و «انصارالله»، روز گذشته (پنج‌شنبه) به دبی گریخت.


یک مسئول سعودی گفت: پادشاه عربستان نظر «محمد بن سلمان» را که گفته بود «هاشم احمر» بهترین گزینه برای فرماندهی جنگ «الکرامه» است، تایید کرد تا وی از مسیر گذرگاه «الودیعه» به نیروهای «علی عبدالله صالح» و حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») حمله کند.


این مسئول سعودی افزود: «سلمان» مبلغ ده میلیون ریال سعودی به «هاشم احمر» داد تا گذرگاه «الودیعه» را آزاد کند، غافل از اینکه این گذرگاه تحت سیطره نیروهای طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری فراری یمن است و در نتیجه، نیازی به آزاد کردن آن نبوده است.


منابع خبری در دبی اعلام کردند که «هاشم احمر» روز گذشته وارد دبی شده است و طبقه ویژه‌ای را در هتل «برج العرب» اجاره کرده و مشغول خوشگذرانی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته