دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 09:42
معاون وزیر امور خارجه سوریه:

حضور نیروهای ترکیه و آمریکا در خاک سوریه غیر قانونی است

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: موضع دمشق و مسکو با یکدیگر هماهنگ است و هر دو مواضع آمریکا را که مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است رد می‌کنند.
کد خبر : 251799

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فیصل مقداد در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین گفت: «نقشه اخیر آمریکا در ایجاد یک نیروی امنیتی سوریه در مرز با ترکیه و عراق که هم‌پیمان واشنگتن باشد، شکست خورده است و پیام دمشق به کسانی که در این زمینه اقدام کرده‌اند رسیده است.»


ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا اعلام کرده است قصد دارد با همکاری گروه‌های سوری هم‌پیمان خود نیروی امنیتی مرزی را در مرزهای سوریه با ترکیه و عراق تشکیل دهد.


مقداد این موضوع را برای دمشق عجیب نخواند و تاکید کرد اینگونه اقدامات واشنگتن با هماهنگی اسرائیل انجام می‌شود.


معاون وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه مردم این کشور تنها حق تعیین سرنوشتشان را دارند، گفت: «ملت سوریه عزم زیادی برای به شکست کشاندن نقشه‌های جدید دارند. هرگونه تهدید آمریکا ملت سوریه را در آزادسازی خاک خود از تروریست‌ها و جیره‌خوارانشان راغب‌تر می‌کند. ارتش سوریه می‌تواند خاک این کشور را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کند.»


مقداد از واشنگتن خواست تا به قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت سوریه احترام بگذارد و افزود: «موضع دمشق و مسکو با یکدیگر هماهنگ است و هر دو مواضع آمریکا را که مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است رد می‌کنند.»


این دیپلمات سوری گفت: «حضور نیروهای خارجی ازجمله نیروهای ترکیه و آمریکا که با هماهنگی دولت سوریه نباشد، به منزله دشمنی با نظام سوریه و غیر قانونی است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته