دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1394 - 11:56

آغاز جام جهانی بسکتبال جوانان از فردا در یونان/ مصاف ایران با آمریکا در نخستین گام

مسابقات بسکتبال جام جهانی جوانان در حالی از فردا دریونان آغاز می‌ شود که ملی پوشان کشورمان در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف آمریکا مدافع عنوان قهرمانی می‌روند.
کد خبر : 25176

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،تیم ملی جوانان ایران که چهارمین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه می‌کند در گروه نخست این رقابت‌ها با تیم‌های آمریکا، مصر و کرواسی هم‌گروه است.


شاگردان فرزاد کوهیان که به عنوان نایب قهرمان آسیا سهمیه جام جهانی را گرفته‌اند در بازی اول به مصاف آمریکا مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم جهان در این رده‌سنی می‌روند. بازی دوم آنان مقابل مصر خواهد بود و در آخرین بازی مرحله‌گروهی به مصاف کرواسی حریف اروپایی خود خواهند رفت. حضور سه تیم ازسه قاره و سه سبک مختلف باعث شده‌ است تا کار بازیکنان جوان ایران در مسابقات جهانی تا حدوی مشکل شود.


تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در سال 2005 و در اولین دوره حضورش در مسابقات جهانی که اتفاقا در همین کشور یونان برگزار شد با یک برد و هفت باخت در رده هفدهم ایستاد. در سال 2009 و در دومین حضور در این رقابت‌ها تیم ایران و با یک برد و چهار باخت بالاتر از سوریه در رده پانزدهم جهان قرار گرفت. ایران در سال 2011 غایب بود اما در سال 2013 که رقابت‌ها به میزبانی جمهودی چک برگزار می‌شد، عملکرد خوبی داشت و توانست برای نخستین بار از گروه خود صعود کند. ایران در این مسابقات با دو برد و شش شکست در جایگاه یازدهم جهان ایستاد. حالا در دومین حضور متوالی تیم جوانان در این مسابقات شاگردان کوهیان فقط یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم صعود از دور مقدماتی و ایستان بر سکویی بالاتر از یازدهم.


آنان به همین منظور جوانا چندین مرحله اردو را پست سر گذاشتند. حضور در اردوی خارجی صربستان و ترکیه و انجام چند بازی دوستانه از جمله‌ برنامه تمرینی‌ای بود که شاگردان کوهیان پشت سر گذاشتند. اردوی 6 روزه ترکیه آخرین مرحله از تمرین آماده‌سازی جوانان ایران بود که چهارشنبه گذشته به پایان رسید و آنان از ترکیه به طور مستقیم به یونان محل برگزاری مسابقات رفتند تا برای اولین مصاف خود مقابل آمریکا آماده شوند .


برنامه بازی‌‌های ایران به شرح زیر است:


شنبه 6 تیرماه


ایران - امریکا ( ساعت 19:15)


یکشنبه 7 تیرماه


ایران - مصر (ساعت 21:30)


دوشنبه 8 تیرماه


استراحت


سه شنبه 9 تیرماه


ایران - کرواسی (ساعت 17:30)


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته