دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک؛

صالحی امیری رئیس شد/ اعتماد دوباره مجمع به‌ شهنازی

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در شرایطی برگزار شد که با انصراف محمود خسروی وفا، رضا صالحی امیری بدون رقیب به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شد؛ شاهرخ شهنازی هم به عنوان دبیرکل این کمیته دوباره ابقاء شد.
کد خبر : 251598

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یازدهمین دوره انتخابات ریاست انتخابات کمیته ملی المپیک از ساعت 14:10 امروز آغاز شد تا تکلیف دوره چهارسال آینده ریاست کمیته ملی المپیک، دبیرکل، نایب رئیس و هیات اجرایی مشخص شود.


مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز قبل از آغاز مجمع با حق رای در نشست امروز حضور پیدا کرد.


در مجمع امروز 29 نامزد برای پست‌های هیات رئیسه و هیات اجرایی رقابت کردند.


در حال حاضر رئیس کمیته ملی المپیک کیومرث هاشمی است.


*استفاده از تلفن همراه توسط اعضای مجمع به هنگام رای گیری ممنوع شده است.


*سالن شمشیربازی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است. نشست امروز به صورت کنفرانس و زنده برای خبرنگاران اجرا خواهد شد.


*تاج پس از ورود به آکادمی با علی‌نژاد و رحیمی خوش‌وبش کرد.


*با وجود اینکه مجمع انتخابات آغاز شد اما 12 نفر از اعضای مجمع هنوز نیامده‌اند و مجمع کمیته ملی المپیک در غیاب این 12 نفر در حال برگزار است .


*در حالی که کیومرث هاشمی مشغول صحبت بود علیرضا دبیر با تاخیر به مجمع رسید.به این ترتیب تعداد غایبین به 11 نفر کاهش پیدا کند.


*شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک هم در سخنان کوتاهی در این مجمع گفت: از حضور همه اعضای مجمع تشکر می‌کنم. از اعضای مجمع که به من به عنوان دبیر کل لطف داشتند تشکر می‌کنم. از همکاران‌مان در وزارت ورزش، استان‌ها و هیات‌ها نیز تشکر می‌کنم. فعالیت‌های کمیته ملی المپیک در یک سی دی در اختیار اعضای مجمع قرار می‌گیرد.


بعد از صحبت های شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل کمیته، شباک ذی حساب کمیته گزارش های مالی را ارائه داد.


ارائه این گزارش‌ها البته خیلی طول نکشید و کوتاه و مختصر ارائه شد. شباک ذی حساب کمیته ملی المپیک صحبت هایی را در خصوص شرایط مالی کمیته ارائه کرد و گزارشات لازم را داد. در ادامه هاشمی از اعضای مجمع سوال کرد در صورتی که با این گزارش موافق هستند، دست خود را بالا بگیرند.


شایسته رئیس فدراسیون تنیس در این مجمع گفت: «در فدراسیون ها گزارشات مالی توسط حسابرس ارائه می شود در حالی که در کمیته توسط خزانه دار گزارش ارائه می شود. اگر ممکن است این موضوع را در اساسنامه لحاظ کنید که هاشمی تاکید کرد این موضوع در اساسنامه جدید لحاظ شده است.


آغاز رأی‌گیری انتخابات هیات رئیسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک


دقایقی پیش پس از صحبت‌های حاضران در مجمع، رای‌گیری از نامزدها آغاز شد.


اسامی نامزدها به شرح زیر است:


ریاست: رضا صالحی‌امیری، محمود خسروی‌وفا


نایب‌رئیسی: رباب شهریان، محمود خسروی‌وفا، فضل الله باقرزاده، هاشم اسکندری، طاهره طاهریان، غلامرضا نوروزی، حسین بابوئی، علی مرادی، مجید شایسته، هادی ساعی


دبیرکلی: محمد درخشان، مهدی علی‌نژاد، علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمدصادق فرجی


خزانه‌داری: میترا نوری، کیکاووس سعیدی، مهدی علی‌نژاد


هیات اجرایی: محمد درخشان، محمدعلی صبور، سیدعبدی افتخاری، مجید کیهانی و علیرضا رحیمی، محمدصادق فرجی، زهرا اینچه درگاهی، احمد ضیایی، فضل الله باقرزاده، مهدی تاج، خسرو قمری، مسعود خلیلی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی، علی دادگر.


سه ناظر انتخابات مشخص شدند


برای برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک باید سه ناظر انتخاباتی مشخص می شدند از این رو از بین اعضای مجمع که ذی نفع نیستند سه نفر انتخاب شدند.محمدرضایی رئیس فدراسیون اسکیت، ثوری رئیس فدراسیون بوکس و زهرا نعمتی پرچمدار ایران در المپیک ریو به عنوان ناظر انتخاب شدند.


خسروی‌وفا انصراف داد، صالحی امیری رئیس شد


در آغاز رای گیری بری انتخاب رییس، محمود خسروی وفا از کاندیداتوری ریاست انصراف داد تا در نهایت رضا صالحی امیری بدون رقیب به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شود.با توجه به دلیل اینکه فقط یک نامزد برای این کرسی باقی مانده بود، اعضای مجمع با قیام کردن موافقت خود را با ریاست صالحی امیری اعلام کردند.


انصراف درخشان از دبیرکلی
پس از اینکه تکلیف ریاست کمیته ملی المپیک مشخص شد، کیومرث هاشمی در مورد دبیرکلی حرف زد و عنوان کرد محمد درخشان رئیس فدراسصیون جودو از حضور در انتخابات دبیرکلی انصراف داده است. به این ترتیب شاهرخ شهنازی، مهدی علی نژاد، علی مرادی و صادق فرجی با هم رقابت می کنند.


پیروزی شهنازی بر علی‌نژاد در انتخابات دبیرکلی​


رای‌گیری برای انتخاب دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد که مهدی علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشو و شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک هر کدام صاحب 26 رای شدند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود.فرجی رییس فدراسیون کاراته 4 رای داشت و علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری نیز دو رای بدست آورد. محمد درخشان رییس فدراسیون جودو نیز پیش ازاین انصراف داده بود.در دوم شاهرخ شهنازی دبیر کل قبلی کمیته ملی المپیک توانست با کسب ۳۸ رای از ۵۸ رای ماخوذه به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب شود. مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو نیز در حالی که در دور اول ۲۶ رای داشت، در دور دوم ۲۰ رای آورد.


انصراف شایسته از نایب رئیسی
در ادامه انتخابات کمیته ملی المپیک، مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس از کاندیداتوری نایب رییسی کمیته ملی المپیک انصراف داد.پیش از این محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال که به عنوان خبره ورزشی جواز حضور در انتخابات را بدست آورده بود، نیز انصراف داده بود. مشحون در مجمع نیز حضور نداشت.


طاهریان و باقرزاده نواب رئیس کمیته ملی المپیک شدند


در ادامه انتخابات هیات رئیسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پس از ریاست و پست دبیرکلی، انتخابات نواب رئیس هم برگزار شد که در دور دوم، طاهره طاهریان، رباب شهریان، هادی ساعی و فضل‌الله باقرزاده با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت طاهره طاهریان با ۳۵ رای به عنوان نایب رییس اول و فضل الله باقرزاده با کسب ۲۵ رای نایب رییس دوم کمیته ملی المپیک شدند.همچنین رباب شهریان ۲۰ رای و هادی ساعی ۱۹ رای داشتند.


در دور اول انتخابات نایب رئیس، طاهره طاهریان خبره ورزشی با ۲۶ رای، رباب شهریان نایب رئیس فعلی کمیته ملی المپیک با ۱۷ رای، فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی با ۱۷ رای، هادی ساعی نماینده کمیسیون ورزشکاران با ۱۸ رای، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک با ۱۳ رای، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری با ۸ رای، غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با ۶ رای، هاشم اسکندری رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با ۴ رای و حسین بابوئی رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی با ۴ رای به کار خود پایان دادند تا به این ترتیب طاهره طاهریان، رباب شهریان، هادی ساعی و فضل‌الله باقرزاده به دور دوم بروند.


پیش از این صالحی امیری به عنوان رئیس و شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.


انصراف عجیب علی نژاد از خزانه داری
در حالیکه انتخابات دور دوم پست نایب رئیسی ادامه داشت، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در یک تصمیم عجیب از کاندیداتوری خزانه داری انصراف داد.


خزانه دار از گلف انتخاب شد


کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف با کسب ۳۱ رای توانست به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک انتخاب شود.


سعیدی رئیس فدراسیون گلف هم است و باید از سمت خود در فدراسیون استعفا دهد. میترا نوری دیگر کاندیدای این پست ۲۵ رای آورد و مهدی علی نژاد هم انصراف داد.


انتخاب اعضای هیات اجرایی


آخرین رای گیری هم مربوط به انتخابات هیات اجرایی است، قبل از آغاز انتخابات محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته از حضور در هیات اجرایی انصراف داد. فضل الله باقرزاده هم به دلیل انتخاب در سمت نایب رئیسی از شرکت در انتخابات هیات اجرایی کنار رفت.


بعد از رای گیری، سیدعبدی افتخاری 28 رای، مجید کیهانی 34 رای، علیرضا رحیمی 37 رای، محمد درخشان 16 رای، محمدعلی صبور 14 رای، زهرا اینچه درگاهی 10 رای؛ مهدی تاج 22 رای، خسرو قمری 16 رای، مسعود خلیلی 19 رای، احمد ضیایی 13 رای، مجید شایسته 25 رای، محمد علیپور 32 رای، محسین رضوانی 19 رای، علی داداگر 29 رای کسب کردند.


بدین ترتیب کیهانی، رحیمی و علیپور عضو هیات اجرایی شدند و 6 کاندیدا به دور دوم راه پیدا کردند تا سه نفر باقی‌مانده نیز انتخاب شوند.


در نهایت در دور دوم، عبدی افتخاری با 27 رای، علی دادگر با 26 رای، مجید شایسته با 24 رای به عنوان اعضای هیئت اجرایی مشخص شدند. محسن رضوانی 23 رای، مهدی تاج 22 رای و مسعود خلیلی 18 رای کسب کرده بودند. هادی ساعی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران پیش از این به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی انتخاب شده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته