دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
افزایش سه برابری قیمت‌ تور‌های روسیه در خرداد سال 97؛

هزینه تماشای بازی‌های تیم‌ ملی درجام جهانی چقدر می‌شود؟

28 دی‌ماه پایان مهلت خرید بلیط جام جهانی روسیه برای مشوقین تیم ملی است اما استقبال کم خریداران باعث شده حدود سه هزار بلیط روی دست فدراسیون باقی بماند و به نظر می‌رسد علت این اتفاق هزینه بالای سفر به روسیه است.
کد خبر : 251595

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ جام جهانی 2018 روسیه از این منظر برای هواداران فوتبال در ایران اهمیت بیشتری دارد که تیم ملی کشورشان بار دیگر فرصت حضور در مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی در جهان را پیدا کرده است و در این میان کم نیستند تماشاگرانی که دوست دارند این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کنند. به همین دلیل علاقه‌مندان به حضور در روسیه جهت تماشای بازی‌های تیم ملی برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال از حالا در تلاش هستند تا شرایط حضورشان در روسیه را فراهم کنند.


یکی از اقداماتی که فدراسیون فوتبال در رایزنی با فدراسیون بین‌المللی فوتبال انجام داده تقاضا کرد تا تعدای بلیط در اختیار این فدراسیون قرار بگیرد تا کسانی که به دلیل نداشتن کارت‌های بین‌المللی اعتباری نمی‌توانند از طریق سایت فیفا بلیط‌های بازی‌های تیم ملی را خریداری کنند از طریف کمیته فروش بلیط‌های جام‌ جهانی این بلیط‌ ها را خریداری کنند و در روسیه نظاره‌گر بازی‌های تیم ملی باشند.


فیفا 4 کتگوری(دسته‌بندی) برای بلیط‌های هر مسابقه جام جهانی در نظر گرفته که غیر از دسته‌بندی اول که متعلق به تماشاگران روسیه است، 3 دسته‌بندی دیگر به تماشاگران سایر کشورها اختصاص می‌یابد. در دسته‌بندی‌هایی که فیفا انجام داده قیمت بلیط‌ها به ترتیب 205، 160 و 105 دلار است. خریداران بلیط‌ های جام جهانی نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورها از طریق فدراسیون‌های کشورشان تا 18 ژانویه(28 دی) فرصت دارند تا بلیط‌های مورد نظرشان را تهیه کنند.


البته این به معنای آن نیست که فیفا فروش بلیط‌ های بازی‌های جام جهانی را متوقف می‌کند و افرادی که شرایط خرید بلیط را از سایت فیفا داشته باشند، بدون مشکلی می‌توانند نسبت به خرید بلیط اقدام کنند. ضمن اینکه فیفا پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی در دو مرحله اقدام به حراج بلیپ‌های باقیمانده می‌کند و کسانی که قصد دارند با هزینه کمتری بلیط‌های بازی‌های جام جهانی را خریداری کنند،‌ در آن زمان اقدام به خرید بلیط‌ها می کنند. این در حالی است که فیفا 5615 بلیط به فدراسیون فوتبال ایران داده که بیش از 3000 بلیط هنوز فروش نرفته است.


هزینه تماشای بازی‌های ایران در جام جهانی روسیه


مسافرت به روسبه به دلیل سرمای حاکم بر این کشور معمولا چند ماه بیشتر در ایران انجام نمی‌شود که شامل تعطیلات عیدنوروز و ماه‌های خرداد تا شهریور است و از آنجایی که زمان برگزاری جام‌جهانی اواخر خرداد ماه است و همزمان با تورهای مسافرتی به روسیه، آژانس‌ها این فرصت را پیدا کرده‌اند که هزینه‌های بالاتری را از مشتریان خود بگیرند. اگرچه این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش 2.5 تا 3 برابری داشته است که بخشی از آن نیز به خاطر رشد قیمت دلار بوده است.


مطابق قیمت‌هایی که فیفا اعلام کرده قیمت بلیط هر بازی ایران در جام جهانی به ترتیب 105، 160 و 205 دلار است که با احتساب دلار 4400 تومانی امروز کشور به ترتیب 462، 704 و 902 هزار تومان می‌شود. به عبارتی اگر تیم ملی نتواند از گروهش به دور بعدی صعود کند برای اشخاصی که بلیط هر 3 بازی ایران را خریداری کرده باشند، یک میلیون و 386 هزار، 2میلیون و 112 هزار و 2 میلیون و 706 هزار تومان تنها هزینه تماشای مسابقات تیم ملی در روسیه است.


علاوه بر هزینه تماشای بازی‌های تیم ملی در جام جهانی روسیه، تماشاگرانی که حامی تیم ملی خواهند بود باید هزینه اقامت در این کشور را هم بپردازند. در این میان با برخی آژانس‌های هواپیمایی تماس گرفتیم تا هزینه حضور طرفداران تیم ملی فوتبال را در روسیه جویا شویم. در تماس‌های حاصله قیمت‌های جالبی مطرح شد که به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم. یکی از آژانس‌ها سه نوع قیمت را نسبت به هتل‌های در نظر گرفته برای اسکان مسافران خود در نظر گرفته بود که ترتیب 2800، 3250 و 3650 دلار اعلام کرده که باز هم با قیمت 4400 تومان دلار در ایران به ترتیب 12 میلیون ، 14 میلیون و 16 میلیون تومان برای خریداران تمام می‌شود. این هزینه با احتساب ویزای رایگان مسابقات که روسیه برای مسافران به کشورش در نظر گرفته و البته مبلغ خروجی است که باید توسط خود مسافران پرداخت شود.


آژانس دیگری با اختصاص پکیج(بسته) اختصاصی هزینه بلیط و اقامت خود را 16 میلیون 800 هزار تومان گذاشته بود. دو آژانس دیگر نیز که هر کدام یک پکیج مختص بازی‌های جام جهانی روسیه گذاشته بودند به ترتیب 17 میلیون و 400 هزار و 16 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته‌اند.


بنابراین با احتساب هزینه‌های چند آژانس و بلیط‌های جام جهانی روسیه میانگین کمترین مبلغ برای تماشای بازی‌های تیم ملی 14 میلیون تومان و بیشترین مبلغ هم 19 میلیون تومان است. البته در این میان برای اشخاصی که بخواهند هزینه‌ای بیشتر از 19 میلیون تومان هم پرداخت کنند شرایطی از سوی یکی از آژانس‌ها در نظر گرفته شده بود که قیمت بلیط سه بازی تیم ملی در جام جهانی 595 دلار و 850 دلار تعیین شده که به ترتیب 2 میلیون و 618 هزار و 3 میلیون و 740 هزار تومان می‌شود که هزینه تمام شده برای متقاضیان در روسیه بیش از 20 میلیون تومان می‌شود.


*البته می‌توان دلیل بالا بودن قیمت تماشای مسابقه تیم ملی در روسیه به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی در شهرهای سن‌پترزبورگ، کازان و سارانسک است که طبق برنامه شاگردان کی‌روش باید با تونس، پرتغال و اسپانیا بازی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته