دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی ارتش:

آسیب وارد شده به ناوشکن دماوند جدی است

سخنگوی ارتش درباره سانحه پیش آمده برای ناوشکن دماوند توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 251583

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش درباره وضعیت ناوشکن دماوند گفت: به دنبال ایجاد حادثه برای ناوشکن دماوند در دریای خزر به دلیل افزایش ناگهانی طوفان و وضعیت بد جوی که در بررسی‌های اولیه آسیب وارده به این ناوشکن جزئی اعلام شد.


وی افزود: پس از حضور تیم‌های تخصصی و ارزیابی های دقیق‌تر، مشخص گردید میزان خسارت و آسیب وارد شده جدی بوده و ناوشکن موصوف نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.


به گزارش آنا؛ ناو‌شکن دماوند چند روز پیش به دلیل مشکل فنی به موج شکن شرقی بندر انزلی برخورد کرد و واژگون شد.


وی با اشاره به آسیب جزیی این ناوشکن تصریح کرد:‌به دلیل این حادثه یک شناور دیگر واژگون شده و دو نفر از سرنشینان این قایق دچار سانحه شده‌اند.


این ناوشکن هنگام گشت زنی معمولا 18 سرنشین دارد که گفته می‌شود 6 تن از آنان در لحظات اولیه سانحه به داخل دریا پرت شدند. منابع خبری غیررسمی از نجات 4 تن از این افراد خبر داده‌اند؛ اما از سرنوشت 2 نفر خبری در دست نیست.


علت دقیق برخورد این کشتی جنگی 100 متری که بیش از 1300 تُن وزن دارد به موج شکن تا این لحظه مشخص نیست.


ناوچه دماوند که 27 اسفند 1391 طی مراسمی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت وقت ایران در بندر انزلی تحت عنوان «جماران2» به آب انداخته شد و تیرماه 1393 وارد مرحله تست و آزمایش شد و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های SAT، HAT و دریانوردی‌های آزمایشی سرانجام در روز 18 اسفند 1393 به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش ایران پیوست. پس از آن بود که از دماوند به عنوان بزرگ‌ترین کشتی جنگی ایران در این منطقه دریایی عنوان شد.


سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع وقت ایران هم درباره این ناوچه گفته بود که از نظر طراحی و ساخت کاملاً بومی بوده و با همکاری حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است و از جدید‌ترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی برخوردار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته