دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1396 - 13:21

نشست مجمع عمومی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی پایان یافت

بیستمین نشست کمیته عمومی اتحادیه مجالس سازمان همکاری‌های اسلامی پایان یافت.
کد خبر : 251566

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مجمع عمومی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح امروز با حضور نمایندگان 44 کشور عضو این اتحادیه برگزار شد که در آن علی لاریجانی در باب ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی تاکید کرد و سخنان نژاد پرستانه ترامپ را محکوم کرد.


همچنین در این نشست پرفسور قلیچ دبیرکل مجمع مجلس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به ارائه گزارش از عملکرد مالی این مجمع پرداخت. همچنین نمایندگان کشورهای موریتانی و نیجر به نمایندگی از کشورهای عربی و ‌آفریقایی به عنوان نواب رئیس کمیته عمومی مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی انتخاب شدند.


در پایان مجمع عمومی گزارشی از عملکرد مالی آن ارائه شد و کمیته‌های مربوطه برای تهیه پیش‌نویس نهایی قطعنامه این اجلاس انتخاب شدند.


شایان ذکر است از روز شنبه هفته جاری نمایندگانی از کشورهای سازمان همکاری‌های اسلامی در محل هتل اسپیناس پلاس گردهم آمدند و در کمیته‌های اجرایی، فلسطین، امور سیاسی و روابط خارجی، حقوق بشر و امور خانوده، امور فرهنگی-حقوقی گفت‌وگوی تمدنها و ادیان و امور اقتصادی و محیط زیست شرکت کردند.


بعدازظهر امروز نیز هفتمین نشست نمایندگان زن مسلمان و سه نشست گروه‌های عرب، آفریقا و آسیا برگزار می شود.


فردا نیز به صورت رسمی سیزدهمین نشست کنفرانس اتحادیه عضو مجالس کشورهای اسلامی با حضور روسای جمهور و مجلس آغاز به کار خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته