دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1396 - 14:03
پیشکسوت بسکتبال مطرح کرد:

احیای تیم‌های پایه نیاز اصلی بسکتبال ایران/ رئیس جدید فدراسیون لیگ را توسعه دهد

پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: نیاز اصلی بسکتبال توسعه لیگ است و طباطبایی به عنوان رئیس این فدراسیون باید شرایط را برای حضور اسپانسرها فراهم کند تا آنها در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و مانند گذشته شاهد لیگ پویا باشیم.
کد خبر : 251539

به گزارش گروه ورزشی‌خبرگزاری آنا،‌ بعد از پایان دوران 15 ساله مشحون در فدراسیون بسکتبال انتخابات این فدراسیون 23 دی‌ماه برگزار شد و اهالی بسکتبال که همگی این روزها به دنبال روی کار آمدن یک مدیر واقعی بودند تا بسکتبال را به روزهای اوجش برسانند، در مجمع انتخاباتی فدراسیون به رامین طباطبایی اعتماد کردند و او را به عنوان سکان دار فدراسیون بسکتبال منصوب کردند.


عنایت آتشی پیشکسوت بسکتبال ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار وزشی خبرگزاری آنا درباره انتخاب طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال و اقدامات او در این فدراسیون گفت: من ابتدا باید بگویم خیلی خوشحالم که جامعه بسکتبال به طباطبایی اعتماد کردند و او به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.طباطبایی از خانواده بسکتبال است و خودش مدیر بوده و در وزارت ورزش و جوانان هم دبیر کمیته استعدادیابی بوده است بنابراین به خوبی به اوضاع و احوال بسکتبال واقف است و اقداماتش باید در راستای احیای این رشته باشد.


نیاز اصلی بسکتبال تزریق نیروی‌های جوان و خلاق به این مجموعه است


وی ادامه داد: «متاسفانه فدراسیون بسکتبال در این یکی دو سال اخیر شرایط خوبی نداشته و رئیس جدید باید ساختار اصلی این فدراسیون را احیا کنند. نیاز اصلی بسکتبال تزریق نیروی‌های جوان و خلاق به این مجموعه است و همچنین احیای کمیته‌های مختلف آن است. ما در فدراسیون بسکتبال به کمیته مربیان، داوران و به خصوص استعدادیابی نیاز مبرم داریم و رئیس فعلی با شناخت این موارد باید آنها را توسعه دهد. به طور حتم وقتی فدراسیون شرایط مناسبی نداشته باشد،‌ نمی‌توانیم از تیم‌ملی و باشگاه‌ها انتظار ویژه‌ای داشته باشیم.


آتشی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی فدراسیون تیم‌های پایه است، عنوان کرد: کشف استعدادها در بسکتبال باید قوی‌تر از گذشته شود. ما باید نوجوانانی که استعداد بسکتبال را دارند شناسایی و با سرمایه‌گذاری بر روی آنها وضعیت تیم‌های پایه را بهبود ببخشیم و این امر مهم تنها در سایه همکاری نزدیک فدراسیون با آموزش و پرورش محقق می‌شود. در حال حاضر عمده مسئولیت بسکتبال بر روی دوش استان‌هاست و ما باید به آنها امکانات و شرایط لازم را بدهیم تا بتوانند دانش آموزانی که در استان‌ها و شهرستان‌ها استعداد بسکتبال را دارند شناسایی کنند. خوشبختانه در فدراسیون بسکتبال کسی امور را برعهده گرفته است که خودش در استعدادیابی تخصص ویژه‌ای دارد و در وزارت ورزش و جوانان مسئولیت این کمیته را برعهده داشته و برای سایر فدراسیون‌ها ورزشی در این امر مهم برنامه‌ریزی می کرده است.‌ بنابراین از این بابت خیال همه بسکتبالی‌ها راحت است که نسل دیگری روی کار می آید که نامشان در تاریخ بسکتبال ماندگار می شود.


رئیس جدید فدراسیون لیگ بسکتبال را توسعه دهد


پیشکسوت بسکتبال ایران همچنین به وضعیت لیگ بسکتبال اشاره کرد و گفت: به نظرم رئیس جدید فدراسیون باید لیگ بسکتبال را هم توسعه دهد و اسپانسرها را وارد این لیگ کند؛‌ مسائل اقتصادی این روزها تحت شعاع قرارگرفته است. باشگاه‌ها در لیگ تیم‌داری می‌کنند اما واقعا در برابر آن هزینه‌هایی سودی چندانی عائدشان نمی‌شوند. از همین روی فدراسیون بسکتبال مستلزم این است که تسهیلاتی برای آنها فراهم کند، مثلا مواردی مانند تخفیف مالیاتی و دادن امکانات به آنها تا انگیزه‌ها بیشتر شود و باشگاه‌های بیشتری در لیگ تیم‌داری کنند. در حال حاضر با ورود کشورهایی مثل استرالیا و نیوزیلند به بسکتبال آسیا کار تیم‌ملی ایران خیلی سخت شده و رئیس جدید باید با علم به این موضوع در راه توسعه این رشته بکوشد که فکر می‌کنم روزهای خوبی در این رشته خواهد بود.


آتشی تاکید کرد: برنامه‌هایی که در فدراسیون پیاده می‌شود باید با هدف تبین شود. ما باید با هدف کوتاه مدت، مانند پیگیری مسائل روز و مسابقات که پیش رو است و دیگر اهداف میان مدت و همچنین بلند مدت وضعیت بسکتبال را سر و سامان بدهیم. بسکتبال ایران سه بار قهرمان آسیا شده و تجربه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را داشته و روزهای خوبی را گذرانده اما متاسفانه در چند سال اخیر دچار افت شده که فکر می‌کنم با ساز و کار جدید فدراسیون و شناسایی اولویت‌ها و به کارگیری همه خانواده بسکتبال اعم از بازیکن، مربی و داور باز هم روزهای خوش این رشته را خواهیم دید.


وی در پایان گفت: شکل و شمایل فدراسیون بسکتبال هم باید سر و سامان پیدا کند. این که به صورت انباری مانند این فدراسیون اداره می‌شود، شان بسکتبال را پایین می‌آورد و باید ظاهر آن شکیل و زیبا باشد تا مهمان خارجی برای کار با این فدراسیون انگیزه داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته