دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1396 - 07:28
نماینده مردم پاکدشت در مجلس دهم:

تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی بودن معیار خوبی برای حذف یارانه نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افرادی وجود دارند که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی نیستند اما نیاز به یارانه دارند. در مقابل افرادی هم هستند که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند اما به خودکفایی رسیده‌اند و مستحق دریافت یارانه نیستند.
کد خبر : 251297

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه حذف یارانه ها مقوله مفصلی است، تاکید کرد: پرداخت یارانه ها به مردم تاکنون بی حساب و کتاب بوده و باعث خسران در جامعه شده است.


وی تاکید کرد: در حال حاضر دولت اگر بخواهد یارانه ها را حذف کند، با مشکل مواجه می شود و اگر هم نخواهد آن‌ها را حذف کند باز با مشکل مواجه می شود.


عضو فراکسیون امید مجلس افزود: طبیعتا حق برخی از اقشار مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و زنان بی‌سرپرست است که یارانه بگیرند. وانگهی یارانه 45 هزار تومانی برای این افراد کم است و باید حتی مبلغ بالاتری یارانه دریافت کنند تا بتوانند یک زندگی آبرومندانه برای خود مهیا کنند.


وی با بیان اینکه درمقابل اقشار ضعیف جامعه افرادی هستند که درآمد بالای 3 میلیون تومان دارند، اظهار کرد: 45 هزار تومان در زندگی این افراد تاثیری ندارد و پرداخت یارانه به آنان تنها به سرمایه های ملی کشور آسیب وارد می کند.


وی اضافه کرد: یارانه افراد پردرآمد باید طی یک برنامه حساب‌شده حذف شود و برای سرمایه‌گذاری و کمک به خزانه دولت به کار گرفته شود. روش کنونی پرداخت یارانه کاملا اشتباه است.


وی با اشاره به پیشنهاد دولت مبنی بر معیار قرار دادن افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی برای پرداخت یارانه، تصریح کرد: افرادی وجود دارند که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی نیستند اما نیاز به یارانه دارند. در مقابل افرادی هم هستند که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند اما به خودکفایی رسیده‌اند و مستحق دریافت یارانه نیستند. بنابراین تحت پوشش بودن را نمی توان معیار پرداخت یارانه قرار داد.


وی یادآوری کرد: یارانه 45 هزار تومانی کفاف زندگی برخی از اقشار را نمی دهد. باید از یارانه افراد پردرآمد کسر شده و به یارانه افراد بی بضاعت اضافه شود تا موازنه ایجاد شود.


















انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب