دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال در گفت‌و‌گو با آنا:

نمی‌خواهند استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند/ فساد در فوتبال از جاهای دیگر کمتر است

عزیز محمدی گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال در موضوع حق پخش تلویزیونی تعلل کردند.
کد خبر : 25118

رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا عنوان کرد: «این که گفته می شود اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران خنثی است را قبول ندارم.»


وی افزود: «در حال حاضر این اتحادیه به دنبال استانداردسازی باشگاه ها، بیمه بازنشستگی بازیکنان و مربیان و بسیاری از موارد دیگر است. ضمن اینکه وظیفه برگزاری مسابقات نیز بر عهده سازمان لیگ است و این اتحادیه اجازه چنین کاری را ندارد.»


عزیزمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا در فوتبال ایران فساد وجود دارد؟ گفت: «اینکه بگوییم فسادی در فوتبال نیست به بیراهه رفته ایم. در فوتبال ایران فساد وجود دارد اما این فساد از حوزه های دیگر کمتر است. در حوزه هایی نظیر بانک‌ها، پزشکی، صنعت و ... فسادهایی وجود دارد که به مراتب از فساد در فوتبال بیشتر است اما به خاطر اینکه فوتبال مانند یک اتاق شیشه ای است و تمام اتفاقات آن رصد می شود، کوچکترین فسادی که در آن صورت بگیرد بازتاب های زیادی را در پی خواهد داشت.»


سازمان لیگ حق پخش تلویزیونی را از طریق مجلس پیگیری کند


رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال ایران درباره موضوع حق پخش تلویزیونی و موضع اتحادیه باشگاه ها نسبت به این مسئله اظهار داشت: «اتحادیه باشگاه ها زمانی می تواند در موضوع حق پخش ورود کند که فدراسیون فوتبال این موضوع را به اتحادیه واگذار کرده باشد. در حال حاضر صداوسیما با این توجیه که پرداخت حق پخش، قانونی نیست از پرداخت آن طفره می رود؛ اما چگونه زمانی که این مبلغ پرداخت می شد مشکلی به نام قانون وجود نداشت؟ ضمن این که در همان زمان که صداوسیما پیشنهاد پرداخت مبلغ 22/5 میلیارد تومان را به فدراسیون فوتبال داده بود، باید این مبلغ مورد قبول قرار می گرفت اما متاسفانه مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست چندین برابر شدن مبلغ حق پخش را داشتند. این کار شدنی نیست چرا که نمی شود مبلغ 17 میلیارد تومان به یکباره 10 برابر شود. همین تعلل ها باعث شد فوتبال به حقش نرسد.»


عزیزمحمدی در ادامه افزود: «با شرایط موجود سازمان لیگ باید حق پخش تلویزیونی را از طریق مجلس پیگیری کند. زمانی که حق پخش به یک قانون تبدیل شود صداوسیما نمی تواند آن را پرداخت نکند.»


وی با اشاره به شفاف نبودن مبلغ قرارداد تبلیغات محیطی گفت: «ابتدای لیگ چهاردهم عنوان شد که مبلغ قرارداد تبلیغات محیطی 160 میلیارد تومان است، اما مشخص نیست تا الان چه میزان از این مبلغ وصول و به باشگاه ها پرداخت شده است. تصور نمی کنم بیشتر از 30 درصد از مبلغ قرارداد تبلیغات محیطی وصول شده باشد.»


دولت و مجلس نمی خواهند استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند


عزیزمحمدی درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس نیز عنوان کرد: «کاملا مشخص است که دولت و مجلس نمی خواهند استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند. مزایده این دو تیم چهار مرحله برگزار شد و در آخر هم واگذاری صورت نگرفت. طبق مصوبه مجلس باید این دو تیم به بخش خصوصی واگذار شوند، اما می بینیم که چنین اتفاقی هنوز نیفتاده است. دولت اگر استقلال و پرسپولیس را نمی خواهد خیلی راحت آنها را منحل کند. در غیر اینصورت به وضعیت آنها رسیدگی و مشکلاتشان را حل کند. در حال حاضر این دو تیم در وضعیت مالی بغرنجی به سر می برند و به طور حتم روزهای سختی را در لیگ پانزدهم شاهد خواهند بود.»


وی در پایان خاطرنشان کرد: «تکلیف بسیاری از تیم های لیگ برتر نظیر صبای قم، فولاد نوین، ملوان، راه آهن، استقلال خوزستان، پدیده و سیاه‌جامگان همچنان نامشخص است. امیدوارم مشکلات این تیم ها هر چه زودتر حل شود تا بتوانیم شاهد لیگی پویا در فصل آینده باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته