دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنالیز جدول رقابت‌های لیگ برتر؛

اختلاف دو امتیازی پرسپولیس با سه تیم قعرنشین جدول/تراکتورسازی و سپاهان در خطر سقوط

تیم فوتبال پرسپولیس درحالی با 44 امتیاز درصدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفته است که جمع امتیازت 3 تیم قعرنشین جدول تفاوت چندانی با امتیاز سرخپوشان ندارد.
کد خبر : 251155

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال پرسپولیس با کسب 44 امتیاز در پایان هفته نوزدهم در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و نکته جالب توجه اختلاف امتیاز زیادی است که بین پرسپولیسی‌ها و سایر تیم‌ها بوجود آمده‌است.


پرسپولیس در حال حاضر با 11 امتیاز اختلاف نسبت به فولاد خوزستان تیم دوم جدول فاصله کمی با دومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر دارد.


اما با نگاهی به جدول رقابت‌های لیگ برتر متوجه خواهیم شد که اختلاف سایر تیم‌ها با یکدیگر زیاد نیست و احتمال تغییر و تحولات زیادی تا پایان فصل رقابت‌ها روی خواهد داد.


در حال حاضر فولاد با 33 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد اما اختلاف امتیاز این تیم با تیم هشتم جدول که گسترش فولاد است فقط 5 امتیاز است و رقابت سنگینی بین تیم‌های فولاد، پارس جم، پیکان، استقلال، ذوب‌آهن، سایپا و گسترش فولاد برای کسب سهمیه آسیایی وجود دارد.


در میانه جدول دو تیم صنعت نفت و پدیده هم به ترتیب با 25 و 22 امتیاز هم تلاش می‌کنند تا در ادامه مسابقات لیگ خودشان را به جمع تیم‌های بالای جدول برسانند. البته تیم پدیده در این فصل عملکرد خوبی داشت و اگر 6 امتیازی که فیفا این تیم را محروم کرد از پدیده کم نمی‌شد شاگردان رضا مهاجری با کسب 28 امتیاز در بالای جدول قرار داشتند.


در انتهای جدول هم تیم‌ها با فاصله امتیازی کمی پشت سر هم قرار دارند و هنوز خطر سقوط در کمین سپیدرود، استقلال خوزستان، نفت تهران و حتی سپاهان و تراکتورسازی هم احساس می‌شود.


سپیدرود به عنوان تیم ماقبل آخر لیگ با تیم دهم جدول که پدیده است فقط 6 امتیاز اختلاف دارد و در صورت موفقیت در دو بازی به شرط نتیجه نگرفتن تیم‌ رقیب می‌تواند خودش را از خطر سقوط جدا کند.


در حال حاضر مشکی‌پوشان با 13 امتیاز در قعر جدول قرار دارد اما تیم‌های سپیدرود با 16 امتیاز و استقلال خوزستان و نفت تهران هم با 17 امتیاز بالاتر از مشکی‌پوشان قرار گرفتند. سپاهان با 20 و تراکتورسازی با 21 امتیازی که کسب کردند در حال حاضر خطر سقوط را احساس می‌کنند.


کار برای مشکی‌پوشان کمی سخت‌تر از سایر تیم‌ها به نظر می‌رسد و این تیم هم اکنون با سایر تیم‌های بالاسرش اختلاف 3 امتیازی دارد و عدم جبران در ادامه فصل می‌تواند کار را برای شاگردان رضا عنایتی سخت کند اما این تیم در دو فصل گذشته که در هفته آخر مجوز بقا در لیگ را کسب کرد امیدواری زیادی به هفته‌های پایانی دارد.


اما نکته جالب توجه در مورد اختلاف امتیاز زیاد بین تیم صدرنشین و قعرنشین لیگ است که پرسپولیس با 44 امتیاز نسبت به مشکی‌پوشان 13 امتیازی 31 امتیاز اختلاف دارد و همچنین با نگاهی به امتیاز 3 تیم قعر جدول مشخص می‌شود که این 3 تیم با کسب 46 امتیاز روی هم 2 امتیاز بیشتر از پرسپولیس 44 امتیازه کسب کرده‌اند.


پرسپولیسی‌ها که به دنبال آن هستند تا بتوانند رکورد جالبی در لیگ کسب کنند و تکلیف قهرمانی را قبل از رسیدن سال جدید مشخص کنند به نظر می‌رسد در 11 بازی پیش رو تقریبا اگر بتوانند در همه بازی‌ها میانگین 1/45 امتیاز کسب کنند برای دومین بار متوالی قهرمان لیگ خواهند شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته