دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1396 - 11:33
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نطق میان دستور:

بودجه عمرانی پاسخگوی مشکلات زیرساختی نیست

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با تاکید بر پرهیز ازهرگونه لابی گری دربررسی لایحه بودجه، ازاعتبارات غیرقابل قبول بخش عمرانی درلایحه بودجه انتقاد کرد.
کد خبر : 251120

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، یعقوب شیویاری در نشست علنی امروز (‌یکشنبه 24 دی)‌ مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور، گفت:‌ اغتشاشات اخیر در استان‌های کشور را محکوم کرده و به طورحتم عواملی از درون و بیرون از کشور برای این حوادث تلاش کردند،اما نباید از این موضوع غفلت کرد که در داخل کشور مشکلات عدیده ای گریبان مردم را گرفته است.


نماینده مردم میانه درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ نباید رشادت ها و غیورمردانگی دلیرمردانی که در 8 سال دفاع مقدس تا پای جان رفتند را فراموش کرد،زیرا رشادت های آنها موجب شد تا این کشور دچار آسیب نشود،ما در برابر حل مشکلات و معضلات جامعه مسئول هستیم؛ چه کسی مسئول حل مشکلات افراد دردمند است، مردم چگونه باید مشکلات خود را اعلام کنند.


وی تصریح کرد:‌ اخیرا رییس مجلس شورای اسلامی درجلسه ای مطرح کردند که ما نمایندگان نیز خود دارای مشکل هستیم، پس باید درد و مشکلات را به چه کسی گفت؛ مردم به دولت و مجلس مراجعه می کنند،اما مشکلاتشان حل نمی شود،به طورحتم نباید انتظار داشت که این مردم دردمند مشکلاتشان را با نمایندگان مطرح نکنند،باید چاره اندیشی کرد و از دولت انتظار می رود با برنامه ریزی و حفظ شان و منزلت مجلس مشکلات مردم را حل کنند.


شیویاری با اشاره به اینکه مجلس زیرسوال قرار دارد، گفت:‌ بنا به فرمایش معمار کبیرانقلاب مجلس در راس امور است، اما این گونه نیست؛ افراد خائن برای به پایین کشیدن درراس اموربودن مجلس تلاش های بسیاری می کنند،درجلسات علنی و غیرعلنی این افراد مجلس زیرسوال می رود؛ اگر مجلس و نمایندگان به وظایف خود قانونگذاری و نظارت براجرای قانون اهتمام کنند، اکثر مشکلات کشور حل خواهد شد.


این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد:‌ جریانات و اغتشاشاتی درکشور رخ داد، اما باید از نیروهای نظامی و انتظامی به دلیل مدیریت قابل قبول این حوادث و مردم در خاموش کردن این جریانات تشکر کرد، هرچندکه باز دشمنان با توطئه های جدید وارد عمل می شوند اما با حمایت های مردم و گوش سپردن به فرامین رهبری به طورحتم بر این مشکلات فایق خواهیم آمد.


وی با بیان اینکه نمایندگان باید در راستای حل مشکلات مردم گوش شنوا داشته باشند، گفت:‌ افراد از نمایندگان مجلس ازجمله بازنشستگان کشوری و لشگری طلب کمک می کنند،اگر گوش شنوا داشته باشیم دولت و مجلس در راستای حل مشکلات این افراد باید اهتمام ویژه داشته باشند، اکثر بازنشستگان زمانی رزمنده دفاع مقدس بوده اما درحال حاضر درزندگی مشکلات بسیاری دارند؛ افراد سالخورده دربرابر خانواده های خود شرمنده هستند، متاسفانه معلمان دربرابر خانواده های خود سرافکنده هستند.


شیویاری با تاکید براینکه معلمان به دنبال حقوق خود هستند، افزود:‌ دولت باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در حل مشکلات جامعه تلاش کنند،درحال حاضر لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی می شود؛ اما تقاضا می شود که نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق از لابی گری و پذیرش دستورات مختلف پرهیز کنند؛ باید مسائل را ملی درنظرداشت، اما متاسفانه اعتبارات درنظرگرفته شده برای حوزه عمران قابل قبول نیست و دولتمردان باید هزینه های جاری را مدیریت کنند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه دولت برای زیرساخت های کشور برنامه مشخصی ندارد، تصریح کرد:‌ از وزیرراه و شهرسازی به دلیل بی توجهی به مشکلات میانه انتقاد دارم، اما از وزیر نیرو انتظارمی رفت مشکلات آب را دراین شهرستان حل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته