دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1394 - 12:11

مرگ «جاسوس خوب» سازمان سیا در بمب‌گذاری بیروت روی پرده سینما + تصاویر

زندگینامه یک جاسوس آمریکایی به نام رابرت ایمز که در بمب‌گذاری سال 1983 سفارت آمریکا در بیروت کشته شد، در فیلم «جاسوس خوب» تصویر می شود.
کد خبر : 25112

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اقتباس سینمایی از کتاب زندگینامه‌ «جاسوس خوب» (The Good Spy) به قلم کای برد وارد مرحله تولید شد. هالیوود ریپورتر چهارشنبه گزارش داد که اف. اسکات فریزیر نویسنده فیلمنامه «اتوبان» وظیفه به فیلمنامه برگرداندن کتاب «جاسوس خوب» کای برد را که در سال 2014 منتشر شده، بر عهده گرفته است.



جلد کتاب «جاسوس خوب» و نویسنده آن، کای برد


کتاب کای برد به ماجرای بمب‌گذاری در خارج از سفارت آمریکا در بیروت در سال 1983 میلادی می‌پردازد که به مرگ رابرت ایمز، جاسوس سازمان سیا انجامید. این کتاب در عین حال زندگی ایمز را که کارشناس مسائل خاورمیانه بود، مورد تعمق قرار داده است.



منتقدان ادبی، این کتاب را برای پرداختن به پیچیدگی‌های مسائل جاسوسی و سیاسی آن زمان در خاورمیانه و نشان دادن تأثیر اتفاق بیش از سی سال پیش در مسائل کنونی منطقه ستوده‌اند.



رابرت ایمز


تهیه‌کنندگان این فیلم لوری مک‌دانالد و والتر پارکز، سازندگان مستند «او نام مرا ملاله گذاشت» و ایوان هیز هستند و کای برد نویسنده به عنوان مشاور با پروژه سینمایی شرکت تولیدی ایمیج نیشن همکاری می‌کند. تهیه‌کنندگان اعلام کرده‌اند که فیلم آنها معطوف به شخصیت و زندگی رابرت ایمز خواهد بود و قصد پرداختن به مسائل و تنش‌های کنونی خاورمیانه را ندارند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان سیا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب