دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1396 - 08:37
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

سودجویان از تمایل مردم به تحصیلات دانشگاهی سوءاستفاده می‌کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید کنکور در برخی از رشته‌ها حذف شود گفت: عده‌ای سودجو از تمایلات مردم به تحصیلات دانشگاهی سوءاستفاده می‌کنند.
کد خبر : 250989

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم ایران علاقه زیادی به تحصیلات دانشگاهی و فراگیری علم و دانش دارند، بنابراین از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه عده‌ای سودجو از تمایلات مردم به تحصیلات دانشگاهی سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: برخی با تبلیغ و ترویج انواع کلاس‌های آموزشی، روش‌های تست‌زنی، چند کلید طلایی موفقیت در کنکور، کتاب‌های کمک درسی و تضمین قبولی در کنکور و ... سعی می‌کنند منافع مالی خود را حفظ کنند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه کنکور به یک کابوس تبدیل شده که آرامش و آسایش را از داوطلبان و خانواده‌های آنان گرفته و در برخی از موارد خانواده‌ها از مقاطع پایین تحصیلی نظیر ابتدایی و راهنمایی به فکر موفقیت فرزندان خود در کنکور هستند.


دهمرده با تاکید بر اینکه باید کنکور در برخی از رشته‌ها حذف شود، گفت: باید روش‌هایی جایگزین کنکور شود که سبب ورود دانشجویان با استعداد، نخبه و توانمند به دانشگاه‌ها شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب