دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همه مواضع بازاشغال شده پس گرفته شد؛

پاتک «النصره» در جنوب شرق ادلب به ارتش سوریه ناکام ماند

ارتش سوریه از محور جدیدی که در جنوب شرقی ادلب باز کرد، حمله جدیدی به مواضع تروریست‌های النصره آغاز کرده و روستاهای بازاشغال شده را پس گرفت.
کد خبر : 250917

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، ارتش سوریه و نیروهای متحد از محور جدیدی که روز جمعه در قسمت جنوب شرقی ادلب (به سمت فرودگاه ابوالضهور) باز کرده بودند، حمله جدیدی به مواضع جبهة النصره و گروه‌های متحد آن آغاز کردند و امروز (شنبه) چندین روستا را آزاد کردند.


بر اساس گزارش «تلویزیون الخبر» (سوریه)، روستاهای آزاد شده عبارتند از: « العمیریه، أبو جلوس، برج السما، تل عنبر، أبو عبده، أم عنکش، الصالحیة، برج حسین ضاهر، تل صومعه، جب أطناش فوقانی، جب أطناش تحتانی، سحّور، الحردانه، الأسدیه، رسم العمیش، حویر الحص، البناوی و جب الأعمى» و تمام آنها در جنوب شهر «السفیره» قرار دارند.


منابع میدانی می‌گویند، چهارشنبه هفته گذشته گروه‌های مسلح از محور غربی حومه جنوب شرقی استان ادلب به نیروهای ارتش سوریه حمله کردند تا ارتش را مجبور به عقب‌نشینی کنند و نیروهایشان در محاصره ارتش سوریه قرار نگیرد اما ارتش سوریه بار دیگر کنترل امور را در دست خود گرفت و بر بیشتر روستاهایی که افراد مسلح وارد آن شده بودند، مسلط شد.


بر اساس این گزارش، طی 48 ساعت گذشته 47 نفر از افراد گروه‌های مسلح در حومه شمالی حماه و جنوب شرقی حومه ادلب توسط ارتش سوریه کشته شده‌اند و تمام نقاطی که بازاشغال شده بود، پس گرفته شد.


منابع خبری شامگاه چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت فرودگاه نظامی «ابوالظهور» واقع در ریف ادلب را آزاد کرد‌ه‌اند، اما این خبر تکذیب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته